Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utstyrsliste til marsbaby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 22:00   #1
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Utstyrsliste til marsbaby

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Det er det jeg tenker også. Kjekt med vippestol når jeg skal i dusjen, og koselig med tripptrappen til middagsbordet. Tilbringer mye tid på kjøkkenet og syns det er fint å ha en plass i vanlig høyde å putte han.

Veldig mykje sånt er også avhengig av kordan huset ser ut. Har de tre rom og kjøkken på eitt plan og veranda utanfor stua er det andre behov for tripptrappstol, vugge i stua, ekstra vogn og babycall enn om de har einebustad over fire plan, med stue og kjøkken oppe og soverom og bad nede.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 11:13   #2
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Veldig mykje sånt er også avhengig av kordan huset ser ut. Har de tre rom og kjøkken på eitt plan og veranda utanfor stua er det andre behov for tripptrappstol, vugge i stua, ekstra vogn og babycall enn om de har einebustad over fire plan, med stue og kjøkken oppe og soverom og bad nede.

Ja, det tenker jeg og. Vi har en toroms med veranda utenfor stua, så vi tenker at vognbagen kan brukes til soving inne/vogna på verandaen om dagen, men at det kan være kjekt å ha vippestolen tilgjengelig når han vokser til litt. Greit å slippe å flytte rundt på ting for mye også, siden vi ikke har så stor plass. Vogge dropper vi for eksempel, selv om jeg har veldig lyst på- da er det plutselig ikke plass til lenestolen i stua, og den trenger vi. Kunne hatt en Leander i taket, men taket er dessverre for dårlig til at vi kan henge noe som helst i det.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 11:42   #3
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Ja, det tenker jeg og. Vi har en toroms med veranda utenfor stua, så vi tenker at vognbagen kan brukes til soving inne/vogna på verandaen om dagen, men at det kan være kjekt å ha vippestolen tilgjengelig når han vokser til litt. Greit å slippe å flytte rundt på ting for mye også, siden vi ikke har så stor plass. Vogge dropper vi for eksempel, selv om jeg har veldig lyst på- da er det plutselig ikke plass til lenestolen i stua, og den trenger vi. Kunne hatt en Leander i taket, men taket er dessverre for dårlig til at vi kan henge noe som helst i det.

Er det heis? Kan de ha vogn ståande ved ytterdøra nede? Eg ville vurdert ei verandavogn - dog etter at ungen er ute og de ser behovet. Det kan vere du synes det er uproblematisk å frakte vogna opp og ned trappa når du skal ut og det kan vere du hater det. Ingen grunn til å kjøpe vogn #2 no, men om du føler at det trengs i apil så berre gjer det (finn har mykje ok til formålet.)

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:32   #4
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Er det heis? Kan de ha vogn ståande ved ytterdøra nede? Eg ville vurdert ei verandavogn - dog etter at ungen er ute og de ser behovet. Det kan vere du synes det er uproblematisk å frakte vogna opp og ned trappa når du skal ut og det kan vere du hater det. Ingen grunn til å kjøpe vogn #2 no, men om du føler at det trengs i apil så berre gjer det (finn har mykje ok til formålet.)

Det er bare to etasjer, og vi bor i første så ingen heis. Det vi tenker å gjøre er å åpne opp kortenden av verandaen og sette inn trapp, så jeg bare kan trille vogna opp på verandaen, store deler av den er under tak, og i fellesgangen utenfor står det en rullator- så jeg tenker at det letteste for alle er om vi har vogna der, og tar den inn i vår egen gang om været er for dårlig. Men det kan jo godt tenkes at vi trenger ei verandavogn, det er bare så lite plass i fellesganga til hovedvogna.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.