Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 15:26   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Som sagt, så er det ikke scenarioet jeg stusser over. Jeg synes ikke det er noe urealistisk over prosessen han beskriver, mtp. økonomiske valg, sykdom, NAV osv. Det er bloggen jeg reagerer på, måten han velger å fremstille og reflektere over situasjonen deres på. Det virker for meg lite troverdig, og selv om jeg ikke betviler at mange familier er i akkurat denne situasjonen, så er jeg fremdeles ikke overbevist om at ikke bloggen er fiktiv.

Og jeg er uføretrygdet, så jeg tror neppe jeg kan beskyldes for å ikke ha tenkt over hvilke konsekvenser det kan få. Det er likevel ikke bare flaks som skiller meg fra å ha levd økonomisk utsvevende i årene før jeg ble syk. Man gjør valg, de får konsekvenser. Om man har barn så får det konsekvenser for dem også. Det er selvsagt veldig leit. Men det jeg tror mange reagerer på er fremstillingen av Norge, verdens rikeste land, som ansvarlig for situasjonen som beskrives.

Gammel 24-11-12, 15:35   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det jeg tror mange reagerer på er fremstillingen av Norge, verdens rikeste land, som ansvarlig for situasjonen som beskrives.

Enig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:43   #3
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg har ikke lest en eneste setning i denne tråden som tyder på at FP-folket fordømmer det å havne i uføret. Ikke et ord.

Det ER masse man kan gjøre med egen situajson, alltid! Og det er nettopp derfor jeg ikke evner å ta denne bloggen seriøst.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:48   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men det jeg tror mange reagerer på er fremstillingen av Norge, verdens rikeste land, som ansvarlig for situasjonen som beskrives.

Jeg liker heller ikke slik sutring. Men jeg tror mange har en overdreven forventning til hvor gode hjelpetiltak det er i norge. Det er ikke måte på hvor fett det er å leve på trygd, man vasser liksom i stønader. Og når man plutselig sitter der i gjørma selv, og oppdager at det er en rimelig tøff "hestekur", så blir man sint og skuffa over at systemet ikke er som man trodde.

Godt mulig at fyren er fake, og ser på dette som en måte å tjene penger på. Personlig ville jeg aldri sendt penger til ukjente nettet, uansett hvor troverdige de er. Så teite kan ikke folk være, tenker jeg, men hvis det gjør dem glade så hvorfor ikke?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.