Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 22:44   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg tror ikke han startet bloggen for å tjene penger. Kanskje håpet han å få sympati, men mest for å belyse hvordan det er å leve i fattigdom med barn. Selv om det totalt sett kom ut litt kleint.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 22:50   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg tror ikke han startet bloggen for å tjene penger. Kanskje håpet han å få sympati, men mest for å belyse hvordan det er å leve i fattigdom med barn. Selv om det totalt sett kom ut litt kleint.

Fikk du virkelig det ut av den bloggen?

Jeg fikk melodramatiske vibber om en stakkars undertrykt mann hvis familie lider under det grusomme tyranniet som Verdens Beste LandTM er, iblandet lite subtil hinting om støtte (detaljerte beskrivelser om hvor lite penger de har igjen til neste mnd. om hvor lite mat de har, dele en Grandis på fire, tårevåt lykke over en pose godteri, sukking over at han ikke kan kjøpe seg mat på cafè osv.).

Jeg mener man er veldig naiv om man kjøper den sutrebloggen der. Rett og slett.

Gammel 26-11-12, 06:25   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Fikk du virkelig det ut av den bloggen?

Jeg fikk melodramatiske vibber om en stakkars undertrykt mann hvis familie lider under det grusomme tyranniet som Verdens Beste LandTM er, iblandet lite subtil hinting om støtte (detaljerte beskrivelser om hvor lite penger de har igjen til neste mnd. om hvor lite mat de har, dele en Grandis på fire, tårevåt lykke over en pose godteri, sukking over at han ikke kan kjøpe seg mat på cafè osv.).

Jeg mener man er veldig naiv om man kjøper den sutrebloggen der. Rett og slett.

Det var mitt umiddelbare inntrykk også. Dårlig skjult tigging. Det er en kunst å tigge uten at folk oppfatter det som tigging, og denne karen klarer åpenbart ikke å balansere virkemidlene. Det hele framstår som sentimentalt, svulstig og appellerende.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 09:00   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leser i lokalavisen i dag, at et privat initiativ i forbindelse med julen, har sendt penger til pappatil02, etter å ha lest bloggen hans. I tillegg skal det sendes et gavekort på mat før jul. Jeg antar at disse ikke er de eneste som har sendt penger eller gaver, og selvom jeg selvsagt unner ungene hans en tur på kino (som det sto at pengene hadde gått til) så kan jeg ikke fri meg fra å tenke at det hadde gagnet bedre og flere hvis vi hadde gitt til organisasjoner og velfungerende systemer, fremfor impulsive kampanjer og enkeltpersoner.

Det blir så skeivt på et vis, de som roper høyest er jo ikke alltid de som har størst behov.

Gammel 19-12-12, 19:12   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg må bare gjenta meg sjølv frå side 10 i denne tråden, med nokre uthevingar:

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg reagerer på det siste innlegget, det om kommentarar og slikt. Eg skjønner ikkje korfor folk stadig forventer at dei kan skrive kva dei vil på internett og ikkje få respons på det dei skriv. Det å få respons er vel ein del av konseptet sosiale medier. Når du skriv at ein familie på fire ikkje blir mett av ein grandiosa til 30 kroner, må du tole å få svar med tips om andre, meir mettande ting ein kan spise for 30 kroner. Havregryn, for eksempel. Eller bønner. Eg blir så irritert over folk som sutrer på internett og så i neste omgang blir fornærma over at dei får svar! Når skal folk skjønne at idet dei entrer ei offentleg sfære med privatlivet sitt, vel dei sjølv å åpne for tilbakemelding frå offentlegheita. Dersom ein ikkje toler det, så kan ein velje å la vere å gå inn i offentlegheita med privatlivet sitt. (Elles er eg einig i at akkurat denne bloggen er for inkonsistent til å vere truverdig).

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.