Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 13:09   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men hvorfor det?

Jeg synes ikke ordet "forumjustis, behøver å jevnlig legges inn i tråder for å minne om kutyme. Min erfaring er at det skjer av seg selv der det er nødvendig, som regel, ved hjelp av gode innlegg og brukernes egen følelse for hva som er OK.

Gammel 05-12-12, 13:12   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes ikke ordet "forumjustis, behøver å jevnlig legges inn i tråder for å minne om kutyme. Min erfaring er at det skjer av seg selv der det er nødvendig, som regel, ved hjelp av gode innlegg og brukernes egen følelse for hva som er OK.

Men synes du det blir det? Det hender vi bruker ordet når vi har fått henvendelser fra folk som mener vi bør gripe inn mot et eller annet. Da kan vi finne på å poste en melding i tråden om at vi ikke kommer til å gripe inn, men at vi anser dette som en sak for forum(selv)justisen. Det betyr at vi mener at FP-brukerne fikser biffen selv, og det er jo det vi oppfatter som idealet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 13:16   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men synes du det blir det? Det hender vi bruker ordet når vi har fått henvendelser fra folk som mener vi bør gripe inn mot et eller annet. Da kan vi finne på å poste en melding i tråden om at vi ikke kommer til å gripe inn, men at vi anser dette som en sak for forum(selv)justisen. Det betyr at vi mener at FP-brukerne fikser biffen selv, og det er jo det vi oppfatter som idealet.

Ja, det synes jeg? Men, jeg har jo heller aldri rapportert inn noe jeg mener er på kanten eller som ikke kan løses i en tråd, så jeg er kanskje ikke rette person til å mene at det alltid fungerer i en sånn sammenheng.

Gammel 05-12-12, 13:14   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Jeg tror vel egentlig at jeg har fått svar på det jeg lurte på i HI, vedr bruken av begrepet forumjustis i innlegg fra moderatorer. Takk for tilbakemeldingene

Og takk til Koko, for å utøve litt forumjustis på mine vegne, med tanke på at noen brukere var mer opptatt av om jeg var skikkelig kritisk til noe, enn å diskutere eller mene noe om det jeg faktisk prøvde å ta opp

Gammel 05-12-12, 14:30   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men i det tilfellet som vel var utgangspunktet her, så oppfattet jeg ikke Esme som om hun minnet folk på at de måtte utvise selvjustis, hun komplimenterte dem på at de allerede hadde gjort det. Synes du det også er feil?

Og det er jo ikke egentlig sånn at vi jevnlig legger inn ordet som påminnelse heller. Det er ikke så fryktelig mange tråder ordet har blitt brukt i, ser jeg når jeg søker.

Jeg blir ofte glad, både sånn rent personlig og på vegne av ledelsen, når flere brukere skriver gode og konstruktive ting som svar i noe som ellers kunne blitt en ubehagelig tråd. Er det dumt, synes du, om noen i ledelsen sier "Dette ble en veldig fin diskusjon" eller "Her har det kommet mange gode svar"? Og er det i så fall også dumt om folk som ikke er i ledelsen sier sånt? Eller er det greit om vi sier sånt, mens du reagerer på selve ordet "forumjustis"?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.