Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 16:57   #101
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Det er vel ikke nødvendig å bruke opp flatlegging på akkurat dette, er det? Det er da ingen dødssynd som er begått. En uenighet, ja, noe Fryktelig Galt? Nei.

Gammel 05-12-12, 17:09   #102
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjer her? Jeg skjønner hva Billa mener i innlegg 1. Litt som når det er en gjeng unger samlet og det går litt over stokk og stein med lydnivået. Så blir det tilfeldigvis litt roligere en periode og så er det en som sier at "nå synes jeg dere var flinke til å roe ned helt på egen hånd. ". Istedenfor å formulere seg slik at det høres ut som et direkte påbud - "nå dropper dere det bråket, forstått?". Setningene har samme effekt hvis de kommer fra en person som vanligvis kan oppfattes som en øvrighetsperson, den første er bare forkledd som ros.

Å drøfte om det er ren forumjustis eller et ikke helt ubetydelig innslag av forumledelse når noen med moddehatt i skapet roser de andre for godt utøvd forumjustis synes jeg faktisk kan være litt interessant. Jeg vet at dette forumet hevder en ganske strikt deling mellom modder med og uten hatten på, men jeg er enig med billa i at det ikke alltid vil fungere helt sånn i praksis. Uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

Gammel 05-12-12, 17:13   #103
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er vel ikke nødvendig å bruke opp flatlegging på akkurat dette, er det? Det er da ingen dødssynd som er begått. En uenighet, ja, noe Fryktelig Galt? Nei.

Jeg har faktisk utømmelige mengder med mulig planking, både her og i RL, så jeg kan godt legge meg flat over at tråden ble veldig annerledes enn intensjonene mine var

Jeg har rett og slett til gode å møte noen som definerer kritiske mennesker som særlig positive folk, og kritikk er nok derfor heller ikke noe jeg automatisk tenker på som et nøytralt begrep. My bad

Gammel 05-12-12, 17:40   #104
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

I den grad jeg selv skjønner hva jeg prøvde å få oppklaring i, så ja

Så fint. Jeg er faktisk i stor grad enig med deg. Det å inneha en rolle, kan gjøre det vanskelig for andre (og av og til en selv) å skille mellom rollen og personen. Jeg tror dessverre ikke det eksisterer en "perfekt løsning", men hvis det er noen plasser hvor det bør kunne fungerer rimelig greit så er det her i en veldig "løs" struktur.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva skjer her? Jeg skjønner hva Billa mener i innlegg 1. Litt som når det er en gjeng unger samlet og det går litt over stokk og stein med lydnivået. Så blir det tilfeldigvis litt roligere en periode og så er det en som sier at "nå synes jeg dere var flinke til å roe ned helt på egen hånd. ". Istedenfor å formulere seg slik at det høres ut som et direkte påbud - "nå dropper dere det bråket, forstått?". Setningene har samme effekt hvis de kommer fra en person som vanligvis kan oppfattes som en øvrighetsperson, den første er bare forkledd som ros.

Jeg er helt sikker på at det ikke var et påbud som ble forkledd som ros. Jeg er helt sikker på at det var et ektefølt ros.

Opprinnelig lagt inn av Katta

Å drøfte om det er ren forumjustis eller et ikke helt ubetydelig innslag av forumledelse når noen med moddehatt i skapet roser de andre for godt utøvd forumjustis synes jeg faktisk kan være litt interessant. Jeg vet at dette forumet hevder en ganske strikt deling mellom modder med og uten hatten på, men jeg er enig med billa i at det ikke alltid vil fungere helt sånn i praksis. Uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

Jeg heller tror ikke det alltid vil fungere slik i praksis, og jo strengere hirarkier og jo mer makt de som er "over" de andre har, jo verre tror jeg det vil være å også være "seg selv". Som sagt så tror jeg FP er det nærmeste man kan komme en "flat struktur", så hvis det er noen plasser det kan fungere så må det være her.

Jeg har ikke vært modde her hele tiden (ble faktisk litt overrasket da jeg ble spurt. ), og for meg personlig oppleves det ikke som noe "hinder eller sperre", og jeg har heller ikke inntrykk av at folk har problemer med å skille mellom meg som moderator eller meg som person.

Gammel 05-12-12, 18:29   #105
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er helt sikker på at det ikke var et påbud som ble forkledd som ros. Jeg er helt sikker på at det var et ektefølt ros.

Jeg oppfatter det på samme måte som katta. Det kan veldig godt være at det er ektefølt ros og bare det, men dersom mange av de som leser det oppfatter det som et forkledt påbud så kan det jo være greit for de som skriver det å vite at det kan bli oppfattet sånn.

Gammel 05-12-12, 18:49   #106
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg oppfatter det på samme måte som katta. Det kan veldig godt være at det er ektefølt ros og bare det, men dersom mange av de som leser det oppfatter det som et forkledt påbud så kan det jo være greit for de som skriver det å vite at det kan bli oppfattet sånn.

Selvfølgelig kan det være greit å vite hvordan man blir oppfattet. Men det gjelder vel uansett? Du er sikkert like viktig for deg som for meg å få tilbakemeldinger. Feedback er vel viktig uavhengig av det jeg trodde vi diskuterte.

Gammel 05-12-12, 18:56   #107
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvsagt.

Gammel 05-12-12, 19:37   #108
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, alle er mot deg. Hva med 50 pr. side, slik skikkelige folk har? Jaja, du skjønner det vel når du blir voksen.

.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De virkelig rutinerte har 80 pr. side.

Og jeg trodde at det var noe feil hos meg siden jeg leser 80 innlegg pr side. uuh:

Også har jeg brukt så lang tid på å lese tråden at alle har svart klokt før meg.

Gammel 05-12-12, 22:29   #109
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrøt også av forumbrukernes selvjustis, jeg blir så fornøyd når brukere justerer seg og hverandre uten at man må gripe inn som moderator og bruke pekefingre eller kjefte på folk. Det gleder meg når forumbrukere bidrar til at tråder som kunne sklidd ut og blitt ekle, tar seg i det og korrigerer seg selv og hverandre. Det gjør forumet bedre.

Det er som å være i en middag der det sklir litt ut i sladder, alle kan bidra litt, men så tar man seg i det og sier "Nei, folkens, nå snakker vi om noe annet", "Ja, nå gir vi oss". Uten at verten trenger å kjefte. Sånn var det i fattigbloggtråden, og det var flott, synes jeg. Det gir meg rom for å være vanlig bruker og slippe å kjefte.

Fattigbloggtråden?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 22:34   #110
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Fattigbloggtråden?

Denne regner jeg med.

Gammel 05-12-12, 23:25   #111
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Katta oppsummerte igrunnen helt greit synes jeg.

Billa: Jeg skjønte helt utmerket hva du mente, men jeg tror nok kanskje at hvordan du blir oppfattet har litt med konteksten innlegget ble lest i. Jeg leser og "flott forumjustis folkens" kommentarene som lett forkledde påbud, som man bruker mye når man håndterer masse unger på en gang. (Utrolig bra eksempel Katta.) Mens de som kanskje ser på uttrykket som faktisk ektefølt ros ser på det på en litt annen måte.

Gammel 06-12-12, 08:09   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i dette, og skjønner også hva Billa ville frem til i første innlegg. Jeg har tenkt samme tanken selv noen ganger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 08:24   #113
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er rart at noen av dere oppfatter at det stadig blir skrytt av bra forumjustis fra ledelsen. Hvis jeg søker på forumjustis og ser bort i fra denne tråden så finner jeg to steder der det sies "Flott forumjustis" og begge de stedene er i fattigbloggtråden. Jeg tror at man må ha reagert på disse to innleggene for å sitte med inntrykk av at det er noe moddene stadig gjør. For min del har jeg aldri lagt merke til at det har blitt gjort direkte i en tråd før nå, så jeg skjønte ikke HI før etter diverse oppklaringer.

Og, til Billa, jeg oppfattet deg absolutt ikke som en negativ person selv om jeg syns innleggene dine var kritiske. Jeg skjønner at du reagerte på det når jeg leste din oppfattelse av hva det vil si å være kritisk. Jeg syns kritikk er helt ufarlig og at det bare blir et personlighetstrekk dersom man har en hang til å stadig kritisere stort og smått. Sånn jeg oppfattet det så tok du opp noe som du ikke likte ved forumet her og nå, og jeg oppfatter deg overhodet ikke som en som er negativ og alltid kritiserer alt og alle.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 08:36   #114
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste gang jeg lager en tråd med noe jeg vet kan skape debatt, skal jeg jammen vente en dag eller to med å lese svarene. Veldig godt å lese at hvertfall noen (ikke nicket) forsto hva jeg prøvde å formidle, enig eller ikke. Jeg tar også med meg at det å bli kalt kritisk ikke automatisk innebærer at jeg oppfattes som negativ, og at ønsket om å støte noen (ikke nicket) kan innebære at det som skrives blir så lite to-the-point at det er vanskelig å få frem selve poenget.

Jeg setter dessuten pris på at så mange av moderatorene har tatt seg bryet med å svare saklig og greit på HI, takk

Gammel 06-12-12, 08:47   #115
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns det er rart at noen av dere oppfatter at det stadig blir skrytt av bra forumjustis fra ledelsen. Hvis jeg søker på forumjustis og ser bort i fra denne tråden så finner jeg to steder der det sies "Flott forumjustis" og begge de stedene er i fattigbloggtråden. Jeg tror at man må ha reagert på disse to innleggene for å sitte med inntrykk av at det er noe moddene stadig gjør. For min del har jeg aldri lagt merke til at det har blitt gjort direkte i en tråd før nå, så jeg skjønte ikke HI før etter diverse oppklaringer.

Og, til Billa, jeg oppfattet deg absolutt ikke som en negativ person selv om jeg syns innleggene dine var kritiske. Jeg skjønner at du reagerte på det når jeg leste din oppfattelse av hva det vil si å være kritisk. Jeg syns kritikk er helt ufarlig og at det bare blir et personlighetstrekk dersom man har en hang til å stadig kritisere stort og smått. Sånn jeg oppfattet det så tok du opp noe som du ikke likte ved forumet her og nå, og jeg oppfatter deg overhodet ikke som en som er negativ og alltid kritiserer alt og alle.

Jeg har hvertfall merket meg det ved et par anledninger i det siste, derav spørsmålet om det var bevisst handling fra moderaturgruppens side. Noe som i og for seg hadde vært OK, selvom JEG synes det kanskje ikke gjør noe positivt for trådene og forumet.

Grunnen til at jeg synes det ble dumt, var at jeg i utgangspunktet IKKE ønsket å lage et "negativt" innlegg. Kritiske mennesker er ikke veldig positive i min verden, og jeg ønsket ikke å negativt kritisere folk som frivillig gjør en innsats på et nettforum jeg trives godt. Jeg vet godt hvor energikrevende negative og ukonstruktive tilbakemeldinger kan være. Når jeg selv følte at jeg til de grader ble misforstått, og i tillegg fikk beskjed om å tenke meg om neste gang, ble jeg jeg rett i slett litt satt ut, det er uvant. Uansett, tar med meg erfaringen, jeg

Gammel 06-12-12, 08:54   #116
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at en selv føler at budskapet er tydelig og greit og har en klar betydning, for så å oppleve at det leses fullstendig annerledes ER en grei erfaring. Det betyr ikke at en ikke kan tråkke i salaten igjen en annen gang. Tro meg. Men da er det i det minste ikke like mye av et sjokk og en kan bruke kreftene på å oppklare hva en egentlig mente fremfor å bli satt ut av misforståelsen. Det er jo ikke noe rart at en blir satt ut da, når en selv hadde de beste intensjoner og det ikke ble sett.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 08:58   #117
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det å være kritisk er en bra ting. Jeg har blitt mer og mer kritisk de siste årene, og det kan jeg mye takke FP for. FP har lært meg å ikke bare nikke og bukke og godta det som blir sagt eller skrevet. Jeg har blitt smartere og tryggere på meg selv om egne meninger.

Det er å være kritisk, både i samfunnsspørsmål og på forum, er ikke bare smart, men veldig sunt.
Jeg jobber veldig for at mine barn skal lære seg å sette spørsmål ved det meste. Det er lurt.

Gammel 06-12-12, 09:33   #118
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Det å være kritisk er en bra ting. Jeg har blitt mer og mer kritisk de siste årene, og det kan jeg mye takke FP for. FP har lært meg å ikke bare nikke og bukke og godta det som blir sagt eller skrevet. Jeg har blitt smartere og tryggere på meg selv om egne meninger.

Det er å være kritisk, både i samfunnsspørsmål og på forum, er ikke bare smart, men veldig sunt.
Jeg jobber veldig for at mine barn skal lære seg å sette spørsmål ved det meste. Det er lurt.

Hear, hear!

Gammel 06-12-12, 11:56   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det å være kritisk er et utelukkende negativt ord hvis det brukes om personer. Det å være kritisk til noe derimot eller ha evnen til å tenke kritisk er imidlertid positivt.

Men det som skjedde her er jo det som skjer av og til i forumtråder, jeg vil påstå spesielt her på FP. Og spesielt med nye medlemmer selv om det her var HI fra en godt kjent bruker. Jeg tenker da på å henge seg opp i egenskaper ved innlegget, argumentasjonsmåte eller en mer eller mindre sannsynlig tolkning av HI, og kjøre diskusjonen over på et spor HI ikke hadde tenkt. Ofte hjelper det ikke med oppklaringer underveis heller, tråden lever sitt eget liv og sånn skal det være. Men det kan definitivt være ubehagelig å være trådstarter når tråden tar en sånn vending.

Gammel 06-12-12, 12:07   #120
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

til Katta!

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.