Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 16:00   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Eg skjønner ikkje logikken i å takke nei til ei campinghytte og så klage over at staten ikkje gjer noko i verdas rikaste land. Staten gjer noko, dei tilbyr det dei har tilgjengeleg, ei campinghytte. Forventer du at dei skal bygge eit hus til deg, når dei ikkje har noko ledig? Særleg når det i tillegg kjem fram av tidlegare innlegg at det er gammal forbruksgjeld som er mykje av bakgrunnen for at familien ikkje overlever på NAV sine normalsatsar. Situasjonen er heilt sikkert kjip, her og nå, men det handler om å ta ansvar for sitt eige liv. Eg trur det går an å få ei fin jul i ei campinghytte.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 19:02   #2
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg trur det går an å få ei fin jul i ei campinghytte.

Jupp, jeg var ett år julenisse hos bosniere som bodde i campinghytter, var "vikar" for min far som ikke er som den vanlige nissen og rekker over hele verden på en natt, så jeg måtte ut og nisse. Alle hadde det koslig, selv familien med seks små barn som bodde på en toroms campinghytte.

Gammel 12-12-12, 20:30   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke akkurat det sender så veldig greie signaler å kikke nedover nesa fra sin vellykkede, høye hest og snakke negativt om denne fyren som åpenbart er i en relativt kjip situasjon, heller.
Uansett hvorfor han er der han er, eller hvor dum han har vært for å si det sånn, er det ikke greit å gjenge seg sammen og snakke ned til folk. Er nå min mening.

"Det er da greit å bo i en campinghytte"? Ja? Hvor mange av dere har bodd i en campinghytte midtvinters med små barn egentlig, feiret jul der? Hatt det som eneste bomulighet i det som kan se ut som en uendelig tid framover? Ikke så mange tror jeg. Kan godt hende det er ok, men jeg kan vel heller tenke meg at det ikke er så ok også. Jeg synes egentlig løsningen med å bo hos venner og familie da høres mer løsningsorientert ut for familien, og som - må man anta - ikke koster staten noe.

At fyren klager over ting og rettigheter og norge verdens rikeste land, og tigger penger på nett og skriver om det i en blogg. Jaja, neinei. Det har litt med stil og type og form og personlige grenser å gjøre. Jeg kan godt forstå man misliker formen.
Men det gjør det ikke noe mer ok å være ekkel med en fyr og en familie i en åpenbart vanskelig situasjon altså. Hva slags signaler sender det egentlig.

Sist redigert av m^2 : 12-12-12 kl 21:28.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 20:45   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Veldig godt innlegg m^2

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 21:06   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes ikke akkurat det sender så veldig greie signaler å kikke nedover nesa fra sin vellykkede, høye hest og snakke negativt om denne fyren som åpenbart er i en relativt kjip situasjon, heller.
Uansett hvorfor han er der han er, eller hvor dum han har vært for å si det sånn, er det ikke greit å gjenge seg sammen og snakke ned til folk. Er nå min mening.

"Det er da greit å bo i en campinghytte"? Ja? Hvor mange av dere har bodd i en campinghytte midtvinters med små barn egentlig, feiret jul der? Hatt det som eneste bomulighet i det som kan se ut som en uendelig tid framover? Ikke så mange tror jeg. Kan godt hende det er ok, men jeg kan vel heller tenke meg at det ikke er så ok også. Jeg synes egentlig løsningen med å bo hos venner og familie da høres mer løsningsorientert ut for familien, og som - må man anta - ikke koster staten noe.

At fyren klager over ting og rettigheter og norges rikeste land, og tigger penger på nett og skriver om det i en blogg. Jaja, neinei. Det har litt med stil og type og form og personlige grenser å gjøre. Jeg kan godt forstå man misliker formen.
Men det gjør det ikke noe mer ok å være ekkel med en fyr og en familie i en åpenbart vanskelig situasjon altså. Hva slags signaler sender det egentlig.

Mitt første innlegg i tråden, og det skal brukes på å applaudere dette innlegget. Nemlig og flott skrevet!

Gammel 12-12-12, 22:26   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

At fyren klager over ting og rettigheter og norge verdens rikeste land, og tigger penger på nett og skriver om det i en blogg. Jaja, neinei. Det har litt med stil og type og form og personlige grenser å gjøre. Jeg kan godt forstå man misliker formen.

Takk, m^2! Jeg fikk en enda kjipere følelse nå, når jeg kommer inn her og ser at noen av dere fortsetter å dømme han, etter han kommer innom her og "viser seg" og ser hva som skrives, menes og dømmes om ham og hans familiesituasjon. Og om han har gjort/gjør noen uheldige valg, så ikke gjør det til underholdning og spekulasjoner. Hadde dere sagt dette om dere satt i samme sofa som ham? La nå denne familien få en fin jul uten bismak!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.