Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund eller ikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 01:57   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vi (voksne) sover fra 23-07 på hverdager. Og en hund bør ideelt ikke luftes før ca 9 i helger, hvis det etterhvert går an...

Den forrige hunden vår gikk ihvertfall ikke ut før sent i helgene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 02:06   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg vil tro at det etter hvert ikke blir noe problem å forskyve morgenen. Vi har hatt en særdeles daff jul og i dag sto vi ikke opp før kl. 11. Voffsen snorka høyt da vi kom ned. Det virker ikke som om det spiller noen rolle for ham om han blir lufta kl. 06 eller kl. 12.

Gammel 30-12-12, 09:59   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi (voksne) sover fra 23-07 på hverdager. Og en hund bør ideelt ikke luftes før ca 9 i helger, hvis det etterhvert går an...

Den forrige hunden vår gikk ihvertfall ikke ut før sent i helgene.

Det er samme rytme som vi har.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:11   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avatar: Burtrent og burtrent. Hun er bare ni uker, og den siste tiden bodde hun i bur sammen med moren og søsknene. Hos oss har hun sover i bur hver natt, samt at buret er soveplass med døra åpen om dagen. Innimellom har bi også stengt døra for å øve på at den også kan være stengt. Hun virker fortrolig med buret sitt. Det er stort.

Jeg har et matspørsmål også, hvis det er greit. Vi har fått råd oppdretter om å la maten stå framme hele dagen, så regulerer hunden inntaket selv. De sa til oss at pudler ikke spiser mer enn det det trenger, i motsetning til mange andre hunder. Jeg aner ikke. Hun spiser generelt veldig lite, synes jeg. Hun får Royal Canin valpefor. Hun spiser litt nå og da, men lite om gsngen, og heller ikke spesielt ofte. Hvis vi serverer mat til faste tidspunkt, spiser hun enda mindre, og vi må mate henne fra hånda for å få i henne noe. Dette er jo ikke noe vi har lyst å gjøre på sikt, akkurat, er det da bedre å la tørrforet stå framme?

Hun spiser mer hvis vi gir hundepølse og leverpostei, men hun kan jo ikke alltid få det, og det er jo greit med en hund som spiser tørrfor.

Gammel 30-12-12, 10:12   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se mitt svar over, jeg har sterkt fått anbefalt annet av mange hundfolk.

Og et viktig tips fra meg. Om noe er et problem, som bitingen beskrevet over, så søk hjelp! Kontakt hundeskole som man kan få privattimer hos. F.eks. Oslo Hundeskole som finnes rundt om i landet. Jeg har noen bekjente som var nødt p gi bort hnden sin for a de ikke stolte på ham sammen med barn (den bet ikke, men barn ble redde av adferden til hunden). De søkte aldri hjelp og jeg tror at de probleme kunne løses ganske enkelt med litt profesjnell veiledning. Det er bed å søke hjelp litt tidlig og få tips om hvordan man skal håndtere det.

Hycinth, du kan jo eventuelt prøve å blande inn annet valpefor også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:15   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk for alle tips, og siden jeg allerede har kuppet tråden fullstendig, så lurer jeg på en ting i forhold til alene-trening: Det sies at man bare skal gå inn igjen hvis hunden er rolig, og så sies det at man ikke skal være borte mer enn noen sekunder de første gangene. Hva når disse to ikke kombineres? Når man går ut og hunden hyler med en gang, men roer seg først etter noen minutter?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.