Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et meget viktig spørsmål om ordet "etappe" og tonem

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hvilket tonem har ordet "etappe"?
Tonem 1 16 19,75%
Tonem 2 49 60,49%
Begge er greie 15 18,52%
Det driter jeg i 1 1,23%
Deltakere: 81. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 23:24   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et meget viktig spørsmål om ordet "etappe" og tonem

Men hvilke hoppe bruker du tonem 1 på? Det tror jeg seriøst at jeg aldri har hørt. Og jeg hører altså definitivt forskjell på tonemene.

Gammel 30-12-12, 23:36   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men hvilke hoppe bruker du tonem 1 på? Det tror jeg seriøst at jeg aldri har hørt. Og jeg hører altså definitivt forskjell på tonemene.

Ja, det var det. Jeg sier å hÅPPe, og ei hÅppe. Ei hoppe sies fortere på en måte.

Gammel 30-12-12, 23:44   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tror jeg bruker tonem 1 på å hoppe og 2 på ei hoppe, men forskjellen er ikke veldig stor.

Gammel 30-12-12, 23:45   #4
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror jeg bruker tonem 1 på å hoppe og 2 på ei hoppe, men forskjellen er ikke veldig stor.

Tror jeg er enig. Har sagt hoppe så mye at jeg blir helt ør.

Gammel 31-12-12, 00:03   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg er fra Finnmark, og skjønner ikke spørsmålet. Etappe, å tappe, tappen... Jeg uttaler alt likt. Samme med ei hoppe og å hoppe.

Gammel 31-12-12, 00:11   #6
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Jeg er fra Finnmark, og skjønner ikke spørsmålet. Etappe, å tappe, tappen... Jeg uttaler alt likt. Samme med ei hoppe og å hoppe.

Jeg er nok litt utvannet finnmarking, for jeg sier sola og flyplassen på Sola forskjellig, samme med (bensin)tanken og tanken (tenke).

Gammel 31-12-12, 01:29   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Tonem 1 Tidligere Telemarking, nå Osloborger.

Gammel 31-12-12, 09:49   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg ødelagt hele ordet, og er fremdeles like lite smart.
Forøvrig tror jeg at jeg sier det på alle måter som kan sies, og akkurat nå høres alt helt riktig ut. Bortsett fra at det er ødelagt, altså.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.