Sv: Skikk, bruk og utdrikningslag
Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.
Etter å ha blitt mer vant til tanken, tenker jeg litt annerledes på dette enn dere. Jeg tenker verken at folk som ikke blir invitert i bryllupet er annenrangs (med mindre man forventet å bli invitert og ikke ble det - da blir det selvfølgelig spesielt) eller at utdrikningslag handler om å få seg en påspandert fest. For meg handler det om å finne på noe sammen med fine folk og ha det morsomt, og hadde jeg ikke syntes at det var det ville jeg bare ha takket nei til invitasjonen.
Jeg tenker ikke at jeg er annenrangs fordi jeg ikke blir invitert i et bryllup, men mer enn en gang har jeg følelsen av å bli invitert i utdr.lag nesten utelukkende fordi forlover har lagt opp til mange og kostbare aktiviteter og trenger å ha med seg mange å dele på. Så da inviterer man f.eks rine- som var kollega med bruden for fem år siden og har vekslet to ord med henne siden. Jeg sier som regel nei til utdrikningslag til folk jeg ikke skal i bryllup til, men det er fordi jeg a) synes de fleste utdr. lag er utrolig kleine (spille inn CD og kle seg ut som en baby, f.eks ) og fordi jeg ikke gidder å bruke alt fra femhundre til tusen kroner for en fest jeg synes er klein, og som er for et menneske jeg kjenner sånn halvgodt. :sær og sur:
|