Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fjellsko/turstøvler - tips?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 11:03   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko/turstøvler - tips?

Jeg kjøpte Scarpa for halvannen måned siden, og har så langt bare brukt dem til å gå enkle turer og til og fra jobb i sølevær med. De er helt supre og kjempegode å gå med.

Jeg ville ikke satset på et bestemt merke; jeg ville oppsøkt en god forhandler og bedt dem finne en sko som passer til din fot og ditt bruk. Det gjorde jeg, og det fungerte aldeles strålende for meg, i alle fall. (Jeg var på Skandinavisk høyfjellsutstyr, men det finnes flere andre som også kan slikt.)

Har du gavekort på en bestemt butikk, eller skal jeg sjekke med min lokale (for deg) turguru hvilke butikker som kan slikt og som har gode sko?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 11:38   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du gavekort på en bestemt butikk, eller skal jeg sjekke med min lokale (for deg) turguru hvilke butikker som kan slikt og som har gode sko?

Jeg fikk hjemmelaget gavekort, det vil si at jeg kjøper sko selv og sender regningen til mamma, tenker jeg.

Gammel 03-01-13, 13:22   #3
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg har knallgode Crispi sko i skinn med goretex. De er de eneste goretex skoene mine som faktisk er helt vanntette selv etter 3-4 års iherdig bruk.

Men Crispi skoene er relativt tunge. Jeg vegrer meg fra å bruke dem så mye i vår-sommersesongen fordi jeg føler jeg får blytunge ben som igjen reduserer turgleden.

Du må rett og slett prøve. Finne den gode passformen til din fot, men prioriter goretex og vekt.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:24   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

men prioriter goretex og vekt.

Jeg er ikke nødvendigvis udelt enig i det med goretex altså. Jeg har valgt oljet skinn i både vinterstøvler og fjellstøvler, og er superfornøyd både med vanntetthet, kvalitet og pusting. Jeg liker hvordan skinnet former seg etter fotenmin. Jeg har ganske brede føtter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:48   #5
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke nødvendigvis udelt enig i det med goretex altså. Jeg har valgt oljet skinn i både vinterstøvler og fjellstøvler, og er superfornøyd både med vanntetthet, kvalitet og pusting. Jeg liker hvordan skinnet former seg etter fotenmin. Jeg har ganske brede føtter.

Ok, jeg vet ikke om det er membranen eller skinn/lær som jeg setter inn med fett etter rengjøring, som holder dem tørre. Siden jeg har flere andre sko med goretexmembran (uten skinn) som lekker så er det faktisk godt mulig at det er skinn som bør prioriteres.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.