Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Finnes det et eget FB-språk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 14:40   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Hva skriver dere egentlig på FB?
Jeg ser jeg har venner som gjør alt det som er beskrevet ovenfor, dog ikke samme personene altså. Har en som ofte skriver den følelsen mens andre skriver kanskje rødt i glasset.
Kjenner at jeg virkelig ikke klarer å irritere meg over det. Så flott for de tenker jeg.
Selv er jeg ikke all verdens aktiv på FB, men skriver da om alt mulig. Det er absolutt ikke bare hæppysnæppi, men jeg passer på å ikke skrive kryptisk hvis det ikke er så positivt.
Ble kanskje litt på siden dette. Men jeg orker virkelig ikke å irritere meg over hverken skrivefeil eller snodige uttrykk.

Sist redigert av star : 03-01-13 kl 14:47.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:00   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hva skriver dere egentlig på FB?
Jeg ser jeg har venner som gjør alt det som er beskrevet ovenfor, dog ikke samme personene altså. Har en som ofte skriver den følelsen mens andre skriver kanskje rødt i glasset.
Kjenner at jeg virkelig ikke klarer å irritere meg over det. Så flott for de tenker jeg.
Selv er jeg ikke all verdens aktiv på FB, men skriver da om alt mulig. Det er absolutt ikke bare hæppysnæppi, men jeg passer på å ikke skrive kryptisk hvis det ikke er så positivt.
Ble kanskje litt på siden dette. Men jeg orker virkelig ikke å irritere meg over hverken skrivefeil eller snodige uttrykk.

He he, jeg tenker mye av det samme. Ja visst er jeg stormende forelsket og kvalmende lykkelig på FB - de dagene jeg er det IRL også. Men jeg kan utmerket godt blåse ut frustrasjon der også. Da skriver jeg i klare ordelag hva som er galt. Jeg kan finne på å irritere meg over noen individer på vennelista mi som er konstant negative og kryptiske, og har statuser som stort sett består av " ((( " eller "Helvets sjiiit!! ", mottar masse klemmer og "hva skjer" og "Næmmen vennen min", men aldri kommer med noen forklaring.

Gammel 03-01-13, 15:08   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva jeg skriver? Iallfall ikke "har rødt i glasset med mine to besteste venner."

Næsj, jeg setter pris på originalitet, humor, et fint bilde av ungen eller hunden og kanskje en lenke til en interessant sak i ny og ne. Klarer man også å skrive et noenlunde korrekt norsk, er jeg stort sett fornøyd.
Og neida, dagen min blir ikke ødelagt av en uorginal facebookstatus, men det hender at jeg på en dårlig dag- i et hundredels sekund tenker: "Håper at du drukner i det røde glasset med dine tre beste, ditt FB- nek. "

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.