|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Positiv eller negativ til politiet? | |||
| Positiv |
|
140 | 71,43% |
| Negativ |
|
1 | 0,51% |
| Ikke utelukkende positiv, saklig kritisk |
|
54 | 27,55% |
| Whatever |
|
1 | 0,51% |
| Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?Jeg har utelukkende positive opplevelser med politiet på det personlige plan. Jeg tror alle etater sikkert har sine utfordriner, men min erfaring er at egen tilnærming ofte har mye å si for hvordan man blir møtt. Jeg har bistått andre i politirelaterte situasjoner og blant annet rådet dem til å prøve å legge lokk på sinne og frustrasjon og prøve å tilnærme problemstillingene seg på en konstruktiv måte. Tilbakemeldingene jeg har fått er at når man holder tonen rolig og starter samtalen med "jeg skjønner at du har en jobb å gjøre, altså, jeg blir bare litt frustrert/oppgitt/whatever fordi jeg opplever situasjonen på følgende måte [insert det man opplever som urettferdig]", så vil man i de aller fleste tilfeller også bli møtt på en konstruktiv og løsningsorientert måte. Det jeg tror at mange glemmer, i møte med politiet, er at de faktisk har et mandat og en ramme de kan jobbe innenfor. Og er man tatt i en dokumentert overtredelse så skal ikke polititjenestemannen bare se bort fra overtredelsen fordi man har et pent smil/store pupper/penger liggende under førerkortet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?
Det er min erfaring også. Det er jo menneskelig, men også tankevekkende og en smule bekymringsverdig. Så vidt jeg husker ble det gjort en undersøkelse som avdekket at ressurssterke fikk bedre hjelp på legevakta, mens folk som snakket dårlig norsk eller ikke kunne kodene lettere ble avvist (mulig dette var i forbindelse med en sak der en familie ble avvist og barnet døde på venterommet. Jeg husker ikke detaljene helt). Både politi og førsteledds helsetjeneste vil i stor grad møte samfunnets minst ressurssterke, og bør da få god opplæring i hvordan håndtere folk som blir sinte eller havner i angrepsposisjon når de blir redde, for eksempel.
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?Jeg er postitiv til politiet. Men samtidig preget av at jeg vokst opp mens de store politivoldskandalen herjet i Bergen. Jeg er overbevist om at der var mange svarte får og en intern kultur som lot dem herje fritt. Men også om at det er noe de har tatt et oppgjør med. Det håper jeg i hvertfall. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?
Absolutt.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|