Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Positiv eller negativ til politiet?
Positiv 140 71,43%
Negativ 1 0,51%
Ikke utelukkende positiv, saklig kritisk 54 27,55%
Whatever 1 0,51%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 11:42   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du positivt eller negativt innstilt til politiet?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har utelukkende positive opplevelser med politiet på det personlige plan. Jeg tror alle etater sikkert har sine utfordriner, men min erfaring er at egen tilnærming ofte har mye å si for hvordan man blir møtt. Jeg har bistått andre i politirelaterte situasjoner og blant annet rådet dem til å prøve å legge lokk på sinne og frustrasjon og prøve å tilnærme problemstillingene seg på en konstruktiv måte.

Det er min erfaring også. Det er jo menneskelig, men også tankevekkende og en smule bekymringsverdig. Så vidt jeg husker ble det gjort en undersøkelse som avdekket at ressurssterke fikk bedre hjelp på legevakta, mens folk som snakket dårlig norsk eller ikke kunne kodene lettere ble avvist (mulig dette var i forbindelse med en sak der en familie ble avvist og barnet døde på venterommet. Jeg husker ikke detaljene helt). Både politi og førsteledds helsetjeneste vil i stor grad møte samfunnets minst ressurssterke, og bør da få god opplæring i hvordan håndtere folk som blir sinte eller havner i angrepsposisjon når de blir redde, for eksempel.

I enspørsmålstilling som dette syns jeg også det er nyttig å skille på politiet som enkeltpersoner, og politiet som etat.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.