Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skikk, bruk og utdrikningslag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 13:53   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk, bruk og utdrikningslag

Men altså. Har man et budsjett på 100.000 til et bryllup, (noe jeg synes er horriblet for en fest, men meg om det) er det liksom de siste 10.000 for middag til de tjue siste gjestene som velter lasset og fører straka vegen til luxusfellen? Det er det jeg har litt problemer med å forstå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:17   #2
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men altså. Har man et budsjett på 100.000 til et bryllup, (noe jeg synes er horriblet for en fest, men meg om det) er det liksom de siste 10.000 for middag til de tjue siste gjestene som velter lasset og fører straka vegen til luxusfellen? Det er det jeg har litt problemer med å forstå.

Det kommer jo an på hva de hundre tusen dekker? Har man ikke ti eller tjue tusen ekstra, så har man ikke det. Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her. Jeg tenker at dette vel kommer mer an på hva man prioriterer innenfor det man har til rådighet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:30   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

I vårt tilfelle var det kun plass til 45 stk i spisesalen i lokalet (og det er faktisk ikke så lett å finne et fint lokale i osloområdet som gir deg tillatelse til å ha med drikkevarer selv, ellers må du betale restaurantpriser på drikke og da er fri bar til alle gjester helt utelukket, min mor nektet på bonger).
Vi inviterte derfor 30-40 stk til kaffe og fest og det så sent som 2130 pga sen vielse. Ingen langveisfarende. En av talene ble holdt til kaffen og de fikk med seg kaffe avec, tale, kakeskjæring, polonese, dans med band, fri bar og at vi selvfølgelig fikk dele resten av kvelden med flere. Kaffegjestene var en blanding av litt mer perifere venner/familie/gamle naboer. De ble rett og slett utvalgt i forhold til hvor nært relasjonen var til oss, brudeparet. Det er sikkert noen som ble snurt og rynket på nesen over både tidspunktet, at de ikke fikk middag etc, men sånn ble det og jeg håper jo at folk syntes det var en fin dag og kveld uansett. For oss hadde det med kuvertpris betydd både andre lokaler og flere titusener mer hvis 80-90 skulle kommet til middag. And let's face it; mange er mer enn fornøyd med en fest og det å slippe Onkel Kåre og tante Beates langdryge taler under middagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:58   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det kommer jo an på hva de hundre tusen dekker? Har man ikke ti eller tjue tusen ekstra, så har man ikke det. Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her. Jeg tenker at dette vel kommer mer an på hva man prioriterer innenfor det man har til rådighet.

Jeg er klar over at det handler om prioritering, det er jo det som gjør at jeg undrer meg.

Gammel 08-01-13, 18:24   #5
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er klar over at det handler om prioritering, det er jo det som gjør at jeg undrer meg.

Men går du da ut ifra at de prioriterer uviktige ting (la oss si fotograf, blomster, klær) fremfor å invitere folk? Det er jo ikke sikkert at de gjør.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:56   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men går du da ut ifra at de prioriterer uviktige ting (la oss si fotograf, blomster, klær) fremfor å invitere folk? Det er jo ikke sikkert at de gjør.

Nå er det ikke slik at jeg tenker "Hva! Dere burde jo invitert MOI på middag istedenfor å kjøpe brudebukett!" :mememe:, jeg snakker om bryllup jeg kjenner til der det har vært ittno knussel hele veien, helt til man plutselig må knipe inn på de ti-femten siste gjestene som man ikke ser seg råd til å invitere på middag.
Har man råd til å bruke godt over hundre tusen på en fest, skjønner jeg liksom ikke at man skal knusle over fem tusen. Og, som sagt, jeg skjønner at det er prioritering, men for meg er det en rar prioritering.
Familie og nære venner til middag og 40 kaffegjester er en mye mer forståelig prioritering. See?

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.