|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Egne briller på kino?
Life of Pi går bare midt på dagen i 2D, så det var ikke noe aktuelt valg for oss, i alle fall.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
Hvis du ser nøye på brillene, så ser du at det er et svakt rødskjær i den ene, og grønt i den andre. Jeg har ikke satt meg nok inn i det til å vite om det allikevel er polariserende, altså. Men det er forskjell på fargen i glassene.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Det er mulig det er en veldig svak fargeforskjell, men det er ikke sånne klassiske rød/grønn-briller som man får i Donald, der det ene glasset faktisk er grønt og det andre rødt. Teknikken bak de moderne brillene er polarisering, ikke å filtrere bort én farge på hvert øye.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Nei, det vet jeg.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
OK, da beklager jeg.
(min utheving)
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Ja, du presiserte etterpå, så jeg skjønte at du ikke mente det. Men Charlie hadde nevnt den rød/grønne teknologien før (og lurte på om det var slike briller man brukte på kino), og så skrev Isolde at hun ikke trodde brillene på deres kino var grønn/rød, så da du sa at de er det i Oslo, kunne det høres ut som om du sa at det var den teknikken som brukes her. Og siden det var litt forvirring om det tidligere i tråden, tenkte jeg det var greit å klargjøre det helt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|