|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Er Egner skadelig for barn?Det er jo *litt* kjønnsstereotypi i denne sangen da, og jeg måtte svelge et par ganger da jeg leste boka for lillesøster nylig.
Men heldigvis så er jo Sofie så frigjort at hun tvang røverne til å rydde og vaske selv. Hun var da virkelig forut for sin tid, den dama.
|
|
|
#2 |
|
Kakemonster
|
Sv: Er Egner skadelig for barn?
Ja, sant? Teksten i sangen er ille, men det blir jo ikke som de hadde tenkt.
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Egner skadelig for barn?
Det er den biten jeg har vektlagt. Mange synes det er kjedelig å rydde, men tante sofie gidder selvsagt ikke gjøre det for dem - de får smøre på brødskivan sin sjøl.
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er Egner skadelig for barn?Jeg tiltror barnene mer intelligens enn som så altså. Jeg tror ikke at man blir høyreekstrem av å lese Torbjørn Egner, like lite som jeg tror at man bestemmer seg for en yrkeskarriere som husmor med mange fine blomster av å lese Evi Bøgenæs. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|