Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Færre flyreiser i 2013?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 00:44   #1
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Jeg bor i Nord - da er det faktisk ikke "bare" å ta toget når man skal noe sted. Det tar år og dag! Så nei, jeg kommer ikke til å kutte ned på flyreisene mine.

Gammel 10-01-13, 00:52   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min ferier for 2013 er faktisk spikret allerede. Jeg er usikker på hva jeg blir å gjøre med tanke på miljøvern i fremtiden. Per dags dato er miljøvern noe jeg i hovedsak er forvirret over, jeg mangler rett og slett kunnskap om nesten alt.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Klimakvoter er vel ikke spesielt effektivt, og mest en måte å kjøpe seg bedre samvittighet på mens man opprettholder eget forbruk.

Har du noe på dette? Jeg har aldri blitt helt klok på klimakvoter, og jeg trodde faktisk dette i hovedsak gjaldt industrien, ikke privatpersoner?

Gammel 10-01-13, 10:08   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har du noe på dette? Jeg har aldri blitt helt klok på klimakvoter, og jeg trodde faktisk dette i hovedsak gjaldt industrien, ikke privatpersoner?

Grønn hverdag skriver litt om det her:
http://www.gronnhverdag.no/nor/Trans...nguage)/nor-NO
Hvis man kjøper FN-godkjente klimakvoter, kan man bidra til CO2-reduksjon (gjennom ulike prosjekter). For meg er det mer hensiktsmessig å redusere egen forurensing enn å betale andre for å redusere sin.

Gammel 10-01-13, 01:11   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg bor i Nord - da er det faktisk ikke "bare" å ta toget når man skal noe sted. Det tar år og dag! Så nei, jeg kommer ikke til å kutte ned på flyreisene mine.

Og for de som bruker blant annet Nordlandsbanen, hvor mye mer miljøvennlig er det å ta tog enn fly? Det er jo dieseldrevne tog.

Jeg vet at tog er mer miljøvennlig enn fly, men da snakker man vel om elektrisk drevne tog. Hvordan er dieseltogene i denne sammenheng? Jeg kan ikke se for meg at de forurenser lite akkurat.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:19   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og for de som bruker blant annet Nordlandsbanen, hvor mye mer miljøvennlig er det å ta tog enn fly? Det er jo dieseldrevne tog.

Jeg vet at tog er mer miljøvennlig enn fly, men da snakker man vel om elektrisk drevne tog. Hvordan er dieseltogene i denne sammenheng? Jeg kan ikke se for meg at de forurenser lite akkurat.

Se side 5 her: http://www.ssb.no/emner/01/03/10/rap...app_200849.pdf

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.