|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Vaffel
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværDere spikker for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vaffel
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværHva ble igjen? Flis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværHar aldri hørt noen her kalle de voksne i barnehagen for tanter eller onkler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besvær
Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig. Dette ble diskutert på NM flere ganger, og der var det i alle fall overraskende mange som sa at de brukte tantebetegnelser på barnehageansatte og at de ikke kunne se at det var noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke så vanskelig å få ungene til å la være å si frøken. Det er bare å fortelle dem hva man ønsker å bli kalt. Som sagt er det verre med foreldrene. De kaller meg ved navn når de henvender seg direkte til meg, men når de omtaler meg overfor barna sine, hender det at noen sier frøken. Lurer på om jeg neste gang skal fortelle dem at jeg er fru, ikke frøken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværVi kaller de med fornavn. Mannen er litt værre, for han er elendig på fornavn, så da blir det : hu blonde, kineserdama (adoptert fra korea), hippifyren etc...
![]() |
#9 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværJeg har ikke hørt at noen i vår barnehage kaller personalet for "tante" eller "onkel". Heller ikke barna. Det er ved navn, eller "en voksen".
Det synes jeg var veldig rart sagt.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#11 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En tante (eller onkel) til besværHar ikke lest igjennom annet enn første side av tråden, så beklager hvis jeg støter noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
trøtt
|
Dessverre er det fremdeles en hel del som synes det er er helt ok å kalle ansatte i barnehagen for tanter. Det handler forøvrig ikke om stolthet, men om at man nedvurderer den jobben som gjøres. Teofelia sier det veldig bra:
|
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|