Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 18:59   #361
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Akkurat nå holder jeg på med "Bølgegenser" til meg selv fra Pickles, Kjekkasgenser, og Oslo-Anorakk. Jeg har også strikket mengder av disse...

Gammel 10-01-13, 23:45   #362
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker noe så umoderne som en klukkakjole til meg selv. Koksgrå med hvite selbustjerner, skal det bli. Et godt avbrekk etter tre Mariusgensere i jula. Når jeg er ferdig blir det en til min venninne også. Deretter er det mulig jeg må prøve meg på en barnemodell.

Gammel 10-01-13, 23:51   #363
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt garn til denne i dag. Det rosa skal dog være lys blå og jeg tror jeg dropper hetten. Det er alpakka, så denne tror jeg blir deilig.

Gammel 11-01-13, 01:14   #364
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Den var fin, D'Arcy.

Gammel 12-01-13, 16:48   #365
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på en lue til meg selv. I nydelig lilla farge. Lue som dette.
Bildet er lånt.

Gammel 14-01-13, 11:41   #366
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjole - klukka
Denne er til meg. Skal strikke en til en venninne også, og så har jeg lyst til å lage en barnevariant. Det er et takknemlig og enkelt strikketøy, det liker jeg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg klukka1.jpg (26,7 KB, 41 visninger)
Gammel 14-01-13, 11:52   #367
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Så fine ting. Den ullgenseren så skikkelig digg ut.
Jeg har begynt å strikke litt, og dette er mitt første vottepar. Tovet. Måtte bruke opp litt garn etter at jeg har strikket flere tovede tøfler.

Gammel 14-01-13, 21:07   #368
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ferdig med første Osloanorakk og er nå i gang med nr to. Venter på mer garn før jeg kan fortsette.

Gammel 15-01-13, 20:45   #369
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg kjøpte to nøster med Puno og pinne nr 5. Det skal bli en lue. Perfekt reisestrikketøy, viste det seg.

Gammel 15-01-13, 22:28   #370
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har kjøpt garn til denne i dag. Det rosa skal dog være lys blå og jeg tror jeg dropper hetten. Det er alpakka, så denne tror jeg blir deilig.

Å, den var fin. Hvor er oppskriften fra? Den hadde vært aktuell til mine to yngste jenter.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-01-13, 14:35   #371
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Bloppy, kjekt at du strikker lue (det er min du har lånt bilde av )
Jeg strikker på ulldress fra Nøstebarnboka til knøttet i magen.

frksnupp er ikke aktiv  
Gammel 16-01-13, 14:37   #372
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ferdig med genser til bror, og strikker nå på et par enkle selbuvotter til en kollega

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 17-01-13, 01:08   #373
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Å, den var fin. Hvor er oppskriften fra? Den hadde vært aktuell til mine to yngste jenter.

Det er Viking-garn som har denne.

http://www.viking-garn.no/

Gammel 17-01-13, 01:12   #374
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går det i Marius-tunika til Minstemor.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv  
Gammel 17-01-13, 09:33   #375
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på i det små for å ikke miste motet. Strikker sjal i ullgarn. Planen er å hekle kant rundt, noe ale dette

Sist redigert av GinaK : 17-01-13 kl 09:39.
GinaK er aktiv nå  
Gammel 17-01-13, 09:36   #376
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Her er det - 24 så jeg har fått motivasjon til å endelig få ferdig tunikaen min.

Gammel 17-01-13, 15:36   #377
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk på en garnsmell hos Pickles. Så jeg skal strikke Kjekkasvintergenser til minsten til neste vinter i en kamelfarge med dobbel tråd av Pickles Baby Merino.

Farge:

Også skal jeg strikke Luringsettet med dobbel tråd av Pickles Baby Merinoen

Samme kamelfarge som over og en lys blåfarge der det er blått.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-01-13, 16:35   #378
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ups, der ble det besøk av meg også. Aner ikke hva jeg skal strikke

Gammel 17-01-13, 16:48   #379
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker Bråkmakergenser fra Pickles. i størrelse 12 år, så det tar litt tid og er ganske kjedelig. Men hun som skal ha den er fornøyd, og det er jo bra.

Jeg fant en veldig fin strikkebok på biblioteket "Strikk på nytt", omarbeiding av gamle mønstre. Lillesøster og jeg leste den sammen og vi ønsket oss nesten alt. Så den lurer jeg på om jeg skal kjøpe.

Blå er aktiv nå  
Gammel 17-01-13, 21:54   #380
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Her er mønsteret jeg brukte for selburosene, Camomilla.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (273,9 KB, 8 visninger)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.