Sv: Utetemperatur - kva likar du?
Det kommer veldig an på innendørstemperaturen, faktisk. Som Pepper får jeg panikk av 30 grader i Oslo, men det er jo fordi vår ekstremt velisolerte leilighet da også straks holder 30 grader, og fortsetter å holde på temperaturen flere dager etter at det har gått over utendørs. Og da får jeg ikke sove og alt blir bare elendighet. Men så lenge jeg får sove i et rom som holder under 25 grader, godtar jeg egentlig det meste. Over 40 grader er grusomt, riktignok, og er det over 35, vil jeg helst ha muligheten til å bade. Det samme gjelder jobbing, nå som jeg har et kontor med fungerende lufteanlegg, er alt fryd og gammen i enhver temperatur, men stiger kontortemperaturen over 27 grader, smelter hjernen min og renner ut av ørene, og fingrene blir så svette at de glipper på tastaturet.
Det ideelle på byferie er mellom 20 og 25 grader, det ideelle på badeferie er mellom 25 og 30. Og en liten bris. Kykladene FTW!
|