Sv: Flytte til en bestemt skolekrets
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Det er et par skoler jeg ikke ville sendt ungene til, og Tøyen er en av dem. Men det er veldig mange hvor jeg synes det er greit å sende dem.
Ja, og jeg tror jo det varierer veldig hva slags krav foreldrene stiller. Vi var i tvil om vi skulle flytte til vår skolekrets, og jeg vet at vår skole er en som mange tradisjonelt har vært skeptiske til. Men jeg tror det er veldig få som ikke tenker på det i det hele tatt, og strengt tatt synes jeg man burde tenke på det også.
For øvrig er det jo ikke noe nytt i at Oslo-skolene i praksis har gitt nokså ulike tilbud rett og slett på grunn av demografien. Jeg vet tilfeldigvis at artikkelforfatteren har veldig lik bakgrunn som det jeg selv har: først drabantbyskole, og så prestisjesentrumsskole. Det var veldig lett å se at en del av de nye klassekameratene hadde fått et ganske annet spekter av muligheter, tilbud og utfordringer på sine Oslo Vest-skoler også da, og det regner jeg med at artikkelforfatteren også så.
|