Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV2 - fattige barn i Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 10:44   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV2 - fattige barn i Norge

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hører at dere sier det, men klarer ikke å sette meg inn i det, da de arbeidsgiverne som jeg har vært borti har vært villig til å tilpasse.

Så da tror du andre lyver om sine erfaringer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:46   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så da tror du andre lyver om sine erfaringer?

Nei, jeg er bare overrasket over at jeg ikke har oppdaget den siden av arbeidslivet i Norge.
Eller ikke overrasket, men jeg synes det er rart at ingen jeg kjenner har måttet si opp stillingen sin. Mens det er mange som har fått tilpasset arbeidstidene for å klare å gjøre en jobb.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:51   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Da er du heldig, jeg vet om en som ikke hadde andre valg og som desperat søker og går rundt til potensielle arbeidsgivere nå i håp om å få seg noe å gjøre.

Gammel 25-01-13, 11:07   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hører at dere sier det, men klarer ikke å sette meg inn i det, da de arbeidsgiverne som jeg har vært borti har vært villig til å tilpasse.

En butikkansatt vil slite med å få tilpassningen fordi arbeidsgiver ikke kan/vil finne opp en ren dagstilling.

En kokk eller servitør vil slite fordi arbeidsgiver ikke kan/vil ha ham på jobb på dagtid når restauranten ikke åpner før 15.

En omsorgsarbeider vil slite fordi det å gå over til rene dagvakter, innebærer at noen andre må si seg villige til å jobbe bare kveldsvakter og ingen arbeidsgiver kan tvinge frem det.

En nordsjøarbeider vil slite fordi det ikke finnes noen som kan ta vare på barnet mens hun er på jobb, og det finnes ikke barnehager på platformene.

Sånn kunne man fortsatt i det uendelige. Det blir vannvittig naivt å ikke se de dette, og rent provoserende å ikke ville se det. Innen alle yrker der noen jobber rene dagskift mens andre jobber turnus, er det en voldsom rift om de stillingene. Aleneforsørgere sees på som mer ustabile arbeidstakere enn foreldre i parforhold, noe som ikke er så rart. Min bedrift må ta konsekvensene av alle sykt-barn-dagene sønnen min trenger. Bedriften til naboen, som er samboer med faren til ungen sin, må bare ta konsekvensene av halvparten av dem.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:07   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal love deg at jeg som leder mange ganger har ønsket å tilrettelegge. Men på et sykehus med døgndrift så er det virkelig en utfordring. Du vil ikke tro hvor mange som ønsker/ mener de har krav på å komme senere/ slippe nattevakter/ slippe helg/ maks én kveld pr uke osv. Jeg har sagt nei flere ganger. Det er slettes ikke uvanlig.

Ellers enig med Tallulah.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.