|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Anbefal meg en rimelig, liten og kraftig laptop som jeg kan kjøre Ubuntu påBudsjett er ca. 4000, og jeg skal bruke den til en lokal installasjon av en database + webapplikasjon som jeg skal teste og herje med. Ikke noe annet, i grunnen.
![]() |
#2 |
<*(((<
|
![]() Sv: Anbefal meg en rimelig, liten og kraftig laptop som jeg kan kjøre Ubuntu på
Og du må ha en fysisk maskin til det? Hvis ikke er det jo like greit å teste og herje med Ubuntu i en virtuell maskin. VirtualBox er gratis og kjører på bla. Mac og Windows, og VMWare Fusion for Mac koster ikke så mye.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Anbefal meg en rimelig, liten og kraftig laptop som jeg kan kjøre Ubuntu på
Jeg har alt en Ubuntu-partisjon på MacBooken min, men jeg er litt lei av byttingen, så jeg kunne tenke meg å ha en ren Linux-maskin. Jeg vet sant å si ikke helt om jeg kunne brukt en virtuell maskin? :hakke peiling:
![]() |
#4 |
<*(((<
|
Tenker du på om programvaren du skal kjøre ikke egner seg for å kjøre på en virtuell server, eller om det er vanskelig? Det er i hvert fall ikke vanskelig, og linuxservere er godt egnet for virtualisering.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|