Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby
Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.
Hvorfor hadde du ikke kjøpt med 3pktsele? Finnes det noe som sier at 5pkt er bedre enn 3pkt? Har ikke funnet noe om dette. Slik jeg ser det er 5pkt kun et salgsargument. MC kom jo best ut i forrige test, med isofixbasen.
Med fem punkt sitter "rumpa" på plass, med tre punkt kan jo ungen skli ut, satt veldig på spissen.
Og at MC kom best ut i test med isofix har jo bare betydning dersom man har det i bilen og skal bruke det, etter som jeg har skjønt (mulig jeg har missforstått altså), så skal ikke ~TM~ bruke det, da har jo de poengene ingen betydning, og Britaxen kommer bedre ut i testen uten denne.
Opprinnelig lagt inn av Kif, her.
3-punkts er mindre fiklete. På MC er det dessuten svært enkel å løsne og stramme på selene, slik at ungen sitter stramt uansett klesdrakt.
MC+Base+Zapp er en god kombinasjon 
Enig i det siste, men det er da enkelt å stramme og ordne selen på britaxen også. vertfall som jeg husker. Det eneste negative jeg synst var at det var litt vanskelig å feste den, men det var bare fordi vi har litt korte seler i bilen, i andre biler jeg har provd den med var det ikke noe problem. I tillegg syns jeg den satt mye bedre fast i bilen. Vi lånte en vennines en gang tror det var MC, er ikke 100% sikker på det, men jeg var ikke imponert.