Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pusse og male trapp, erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 20:53   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pusse og male trapp, erfaringer?

Om trappen ikke er full av hakk så må du ikke pusse den. Du kan vaske den godt med salmiakkvann, male ett par strøk med heftgrunn og så noen strøk med gulvmaling.

Vi har hvit trapp, og selv om det er veldig pent, så er det slettes ikke praktisk. Nå lider ikke jeg av støv på hjernen, men selv for meg synes jeg alskens skitt synes. Dessuten maler jeg den med jevne mellomrom for det løpes nå opp og ned med sko og det blir fort hakk og sår som synes veldig godt.

Å male annethvert trinn er lurt om man ikke har mulighet til å komme seg opp på annen måte. Det så nok litt suspekt ut da jeg malte trappen i høst og vi vaset rundt huset i morgenkåper og tøfler og klatret opp stigen og inn verandadøren i 2.etg. Men det kortet inn maletiden i hvert fall.

Gammel 06-02-13, 21:15   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Om trappen ikke er full av hakk så må du ikke pusse den. Du kan vaske den godt med salmiakkvann, male ett par strøk med heftgrunn og så noen strøk med gulvmaling.

Vil det holde, altså?

Å, det hadde vært så deilig å sette bort jobben, men vi skal bygge sommerhus og har ikke penger til prosjekter hjemme nå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 21:27   #3
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingenting holder evig, og særlig ikke en malt trapp. Mulig det holder bedre om man lakker den med lakk, men jeg har ikke gjort det med vår fordi jeg regner med den vil bli for glatt. Jeg har ved ett par anledninger sklidd øverst i trappen og rast ned med hode først. Det er ikke ett stunt jeg vil anbefale.

Men jeg malte den nå i høst med to lag heftgrunn, og tre eller fire lag med gulvmaling. Det ser ut til å holde veldig bra. Men som sagt, jeg gjør dette hvert 4 år, og da trengs det virkelig etter min mening selv om mannen synes trappa er "liiiike fin." Vi har forøvrig ikke teppe i trappen, men det vil jo bevare trinnene mye bedre.

Gammel 06-02-13, 21:29   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Å, det hadde vært så deilig å sette bort jobben, men vi skal bygge sommerhus og har ikke penger til prosjekter hjemme nå.

Kjenner til den. Jeg skulle bare male trappeoppgangen og trappen jeg, men så ble det så fin at jeg "bare skulle tapetsere gangen også og da jeg tok av tapeten fant vi ut at det var vannskade i dusjnisjen på badet. Så sånn går nå dagene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.