|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klassereise
Det er sant. Men jeg tror man fremdeles kan se en generell trend på at de som har utdannelse på universitetsnivå i større grad bruker teater og opera, og leser mer non-kiosk-litteratur, enn snittet av befolkningen. Som flere nevner her, så påvirkes man jo av miljøet rundt seg, og ved de fleste universitet, medisinstudiet etc, så er det fremdeles en relativt høy grad av snobbing. Det var det i hvert fall i min tid, og de aller fleste leger jeg kjenner (det er ikke nok til klinisk signifikans, men det er jaggu ikke langt unna
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Ja, det er klart.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Undersøkelser viser at bruken av kunst og kultur øker med graden av utdannelse, men skillene mellom det som tradisjonelt ble regnet som høy- og lavkultur er i ferd med å utviskes.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sant, det husker jeg at vi har diskutert før. Bl.a. fordi popkulturen er i ferd med å bli høykulturell i mange kretser, mens jazz, klassisk, opera og tradisjonell kunst taper terreng over alt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|