Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
Siterer fra artikkelet: "- Men vi vet også at det hender mødre ikke er i stand til å amme. Da må det være tilgjengelig produkter av god kvalitet, sier Voûte, som legger til at selskapet setter pris på at rapporten peker ut flere årsaker til at mødre ikke ammer."
Det er mange mødre i vestlige land som ikke får det til å amme. Våre kropper er (satt på spissen her) fulle av vitaminer, mineraler og kroppsfett. Alt ligger tilrette for at vi skal kunne amme. Likevel er det mange som ikke får melk eller ikke får det til å amme. Jeg tror det er naivt å tro at alle disse mødrende i uland skal ha fulle pupper og at disse barna ikke ville sulte ved brystet når det fins babyer her i Norge som blir underernært og som sulter ved mors bryst.
Jeg tror ammepropagandaen her i Norge er forferdelig for oss som må ty til MME produkter, opplysningen om korrekt tillagingsprosidyrer, lagring, oppvarming er manglende for å si det mildt. Mødre som ber om råd angående MME blir avfeiet og samtidig blir vi bedt om å boikotte en av de få fullgode produktene som fins der ute.
Nei jeg boikotter ikke Nestle. Jeg ser absolutt hvorfor noen velger å gjøre det og jeg syntes synd på de barna som sulter i uland. Jeg syntes det er synd at barna dør av skittent vann, undernæring, sykdom, ingen ønsker det for barn. Men samtidig kjenner jeg at det plager meg mer at barn HER lider fordi helsestasjonene bare fremmer puppen som løsningen på alle problemer.
|