|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville satt litt ned på kultur og forsvar. Jeg ville øket tilskuddet til helse, og øremerket en god del penger til utbygging av omsorgsboliger og psykiatri. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg skulle ha fjernet NRK lisensen og latt den blitt reklamefinansiert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetHvor skulle du få penger fra da Macy?
|
|
|
#4 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetFjerne kontantstøtten og brukt penga på full barnehagedekning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville hentet pengene fra oljefondet. Jeg forstår ikke hvorfor renten |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettet
Jeg er ikke sikker på om jeg orker, men jeg prøver:
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Nuvel. Om en kirurg tjener 800 000 i stedet for 600 000 så er vel ikke det noe jeg vil gå i demonstrasjonstog for akkurat....
|
|
|
#8 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetDersom vi kutter kulturstøtte vil de færreste av oss ha råd til å gå på kino, låne bøker på biblioteket. For ikke å snakke om at museum og kulturvern vil råtne bort på få år, eller hva det vil koste å gå på teater. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og da fikk han som fortjent, suppegjøk som han er!
Og er det noen som fortjener høyere lønninger i Norge, så er det i hvert fall helsepersonell!! (I tillegg til lærere og politi)
|
|
|
#11 |
|
håpløs
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
Veldig enig i dette
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Her lurer jeg litt. Hvorfor vil du ta inn færre innvandrere? Er det flyktninger og asylsøkere du mener?
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#14 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJa jeg forstår det bedre nå, Polyanna. Takk for at du gadd å skrive alt |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Eh, hæ?
|
|
|
#16 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetSå renten vil ikke stige når tiden er inne for å bruke oljefondet? Jeg gruer meg |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetMan begynner å slippe løs på oljefondet når de andre inntektene svikter. Så når de "magre årene" kommer så går det fint å slippe penger inn i økonomien. Det spørs om det holder, da. Men det monner i hvert fall. Men vi får være snille med ungene våre sånn at de gidder ta vare på oss når vi blir gamle.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|