Sv: Skolevesker til 11000
Jeg har aldri hørt noen barnehagebarn som har mast etter Reima eller Nøstebarn, så jeg syns det er en viss forskjell utover den åpenbare prisforskjellen. Det er kanskje mer et press blant voksne enn blant barn? (Det eneste stedet jeg har hørt om Nøstebarn er på foreldreforum faktisk). Jeg tror det var Katta som nevnte barneshoppingtråden, og jeg har også lagt merke til den og at den er veldig orientert mot merker - samme med barnevogntrådene. Jeg syns jo at det stiller seg litt annerledes hva voksne mennesker velger å handle til barna sine helt selvstendig, og Reima til 1500 ER jo et mer spiselig valg rent forbrukermessig enn en boblejakke til 7000. Det jeg er mest opptatt av er at ungene har dress og jakke, ikke Reima og Canada Goose. Og 7000 for en boblejakke er helt uaktuelt til noen i vår familie fordi de rett og slett er for mange penger til den typen slitevare.
Personlig så har jeg aldri kjøpt så dyre dresser selv heller, men det er underordnet for jeg kunne sikkert gjort det uten å tenke så mye på økonomien i det.
I barnehagen er det helt andre ting som gir status og som man med fordel kan være bevisst på. Akkurat nå i vår barnehage er det mye mas om lipgloss, og vi har liksom en treåring. Jeg vil ikke at hun skal sminke seg sånn til hverdags. 
|