Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 12:06   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Mener du at det ikke er en form for psykisk vold å true en unge om å binde ham eller hun fast? Hva om man faktisk gjør det? Lille per oppfører seg ikke og må sitte fast på stolen?

Tja. Jeg har truet med tilsvarende selv, for min del.

Da Frøkna var rundt tre år gammel, hadde hun en hang up på å slite seg løs fra hånden min og løpe ut i gata. Hun syns det var hysterisk festlig med den reaksjonen hun fikk da. Vi prøvde virkelig det meste, fra å holde henne fast i armen til å snakke alvorsprat med henne, men ingen ting gikk skikkelig inn, og vi var livredde for å ta henne med ut i trafikken.

Det beste resultatet fikk jeg da jeg viste henne en sånn gåsele, som vi observerte at noen hadde ettåringen i. Da sa jeg til henne at hun hvis hun ikke sluttet å løpe ut i trafikken, så ville jeg kjøpe en slik til henne, også måtte hun gå bundet fast i den hver gang vi var ute, som en liten ettåring. Det hjalp.

Man kan syns så lite man bare vil om både trusler og fastbinding, men jeg vil heller ha en tiåring som er i live i dag, enn en død treåring uten innskrenket frihet.

Hvis barnehagen forteller mitt barn at "konsekvensen av at du hopper ut av stolen hele tiden (og er en fare for deg selv/stadig vekk forstyrrer de andre), er at vi må sette på deg sele", vel, så synes jeg faktisk det er greit. (Hvis de sier at "dersom du ikke oppfører deg, så vil jeg binde deg fast i stolen", så er det selvsagt ikke greit i det hele tatt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.