|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg tenker litt at på akkurat dette området funker "det gikk jo fint med oss" uttrykket.
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg kunne sendt min 11-åring på togtur hvis han ønsket det selv. Jeg bekymrer meg ikke for all verdens mulige scenarier som kan skje og som muligens skjer en gang hver femtiende år. Fulle ungdommer regner jeg med han hadde syntes vært interessant å følge med på...Jeg hadde nok spurt konduktøren om han kunne følge med litt og han ville hatt med mobil hvis han lurte på noe.
|
|
|
#3 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene
Da jeg var ung, så måtte jeg gjøre en hel masse greier som jeg syntes var skikkelig skikkelig kjipe. Som å spise opp middagen min uansett selv om jeg kastet opp fordi det smakte så fælt, jeg fikk ikke dra på Kalvøya-festivalen da jeg var 17, fordi jeg ikke var 18. Det var aldri noen som kjørte meg noe som helst sted fordi det gikk da buss. Og passet ikke busstidene, så var det synd for meg. Jeg måtte vente ute i timesvis fordi det var da ikke skadelig og så videre og videre. Jeg har lært ett og annet og jeg kjenner derfor at jeg trenger ikke dra mitt barn gjennom alt bare fordi jeg måtte.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva har det med saken å gjøre når det kommer til sikkerhet på tog? Jeg skjønner heller ikke at en togtur er noe "skumlere" i dag enn da vi var små. Nå kan man jo til og med sende med mobiltlf. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det tenker jeg også. Jeg tok toget mellom Bergen - Oslo alene fra jeg var 7-8 år gammel, og da fantes det ikke mobiltelefon.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|