Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 00:51   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg bor jo da også i borettslag, men ikke blokk, men bestående av 4 og 8mannsboliger.

Jeg har jo da den voksne hunden løs, og valpen i langline, men de løper rundt her å koser seg. To til med hund i borettslaget som også lar hundene løpe litt løst her å fly av seg.

Ingen problem her for noen, jeg har hvertfall ikke motatt noen klager.

Så ja, det er jo forskjell på borettslag, det er helt sikkert.

Jeg hadde ikke satt pris på om naboene hadde latt hunder fly løst rundt i borettslaget. Og jeg liker hunder altså. Såvidt jeg husker var det ikke lov å ha hunder løst der vi bodde før heller, trodde det var en vanlig regel de fleste steder jeg. Kanskje de er veldig greie der du bor?

Gammel 31-03-13, 01:13   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg hadde ikke satt pris på om naboene hadde latt hunder fly løst rundt i borettslaget. Og jeg liker hunder altså. Såvidt jeg husker var det ikke lov å ha hunder løst der vi bodde før heller, trodde det var en vanlig regel de fleste steder jeg. Kanskje de er veldig greie der du bor?

De som har møtt på frøkna mi er overlykkelig for å se hun. Så joda, de kunne fint klaga om ikke, og jeg ville satt hun i bånd. Men nå ligger hun stort sett i sola og soler seg, eller hiver en kongle rundt da. Kanskje derfor ingen bryr seg.

Gammel 31-03-13, 03:46   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som har møtt på frøkna mi er overlykkelig for å se hun. Så joda, de kunne fint klaga om ikke, og jeg ville satt hun i bånd. Men nå ligger hun stort sett i sola og soler seg, eller hiver en kongle rundt da. Kanskje derfor ingen bryr seg.

Har du tenkt på at andre kanskje bryr seg men ikke føler seg komfortable med å si fra?
Jeg er overhodet ikke overlykkelig med å møte noen som helst slags hund, og håper og ønsker at eierne deres ikke forventer at jeg skal reagere negativt før de finner det for godt å holde hundene unna meg.
Jeg mener at hunden er eierens case, og at jeg som random forbipasserende skal slippe å forholde meg til den.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 09:30   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Har du tenkt på at andre kanskje bryr seg men ikke føler seg komfortable med å si fra?
Jeg er overhodet ikke overlykkelig med å møte noen som helst slags hund, og håper og ønsker at eierne deres ikke forventer at jeg skal reagere negativt før de finner det for godt å holde hundene unna meg.
Jeg mener at hunden er eierens case, og at jeg som random forbipasserende skal slippe å forholde meg til den.

Ingen fare for at de ikke tør å si ifra.

Hun utgjør virkelig ingen plage, men nei, jeg er ikke redd for at noen irriterer seg over hun og ikke tør å si ifra.

Det er ett stort område her, og de fleste boligerne har knapt sett hun. Det er kun "her nede" vi ser hun, og de ville nok gitt beskjed.

Det er ingen som må forholde seg til hun så lenge de ikke vil. Kommer det folk holder hun seg inntil meg, men når de står å roper på hun, blir det litt værre, men da velger de strengt tatt selv å forholde seg til hun. Såpass kontroll har eg, at hun flyr ikke bort til noen før de faktisk roper på hun og jeg sier ja eller værsågod.

Gammel 31-03-13, 19:23   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen fare for at de ikke tør å si ifra.

Hun utgjør virkelig ingen plage, men nei, jeg er ikke redd for at noen irriterer seg over hun og ikke tør å si ifra.

Det er ett stort område her, og de fleste boligerne har knapt sett hun. Det er kun "her nede" vi ser hun, og de ville nok gitt beskjed.

Det er ingen som må forholde seg til hun så lenge de ikke vil. Kommer det folk holder hun seg inntil meg, men når de står å roper på hun, blir det litt værre, men da velger de strengt tatt selv å forholde seg til hun. Såpass kontroll har eg, at hun flyr ikke bort til noen før de faktisk roper på hun og jeg sier ja eller værsågod.

Jeg mener det er denne type holdninger som en gang (i ikke all for fjern fremtid?) vil føre til strengere regler for hundehold i tettbebodde strøk. Det er virkelig helt uvesentlig hvordan du selv vurderer hunden din.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.