Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Suspendert kaffe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 16:13   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg kan jo gi en kaffe til hvem jeg vil. Kafeen trenger ikke gi meg tillatelse. Som sagt, jeg syns ikke administrasjonen av en oppslagstavle eller en kopp med kuler rettferdiggjør full fortjeneste, når publikum faktisk spanderer hele kjøpsprisen. Det er som sagt enorm fortjeneste på kaffe.

Hva er fortjenesten på designerkaffe? Kaffebøndene får jo heller lite, men havner fortjenesten hos grossistene/traderene eller kaffekjedene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 16:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skjønner hva du og dere mener. Og jeg vet at det er stor fortjeneste på kaffe. Jeg er bare ganske uenig i at dette ikke er en bra ting å markedsføre seg med og gjøre.
Det er fint. Det er fint å spre et budskap om at vi skal huske på hverandre og gi en varm kaffekopp til noen som trenger det.
Det blir ikke mindre fint selv om noen tjener på det.

Dette viser at du slett ikke har forstått.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Beklager, Tallulah.

Jeg tror du blir/er sur på meg nå, og da vil jeg ikke være med mer. Jeg får ikke til å diskutere da.

Jeg kommer til å kjøpe ventekaffe. Du gjør det ikke. Det er en helt grei sak.

Jeg blir sur når jeg blir tillagt meninger jeg ikke har. Særlig når det føyses vekk med tull.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva er fortjenesten på designerkaffe? Kaffebøndene får jo heller lite, men havner fortjenesten hos grossistene/traderene eller kaffekjedene?

Kaffekjede og grossist.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 17:12   #3
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig på linje med Kirsebær her, god tanke og en verdig måte å gjøre det på.
Tipper dette er et publikumsinitiativ og synes det er greit og ukomplisert at man kjøper 2 kaffe og overlater til kaffesjappa å gi vekk den andre.

Jeg greier ikke å hisse meg opp over at kaffesjappa evt. tar vanlig pris, men gleder meg over et sånn spontant og fint tiltak.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.