Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Les Miserables - filmen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 23:00   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Les Miserables - filmen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men det er ganske opplagt at du må få dette med deg på onsdag, ikke sant?

Dere kunne jo ikke svare meg ordentlig, så da måtte jeg jo gå og se den.

Jeg synes den lykkes bare delvis. Det er jo musical, og for at musical skal funke, må man tro på følelsen, selv om historie og motivasjon er tynne. Og jeg tror virkelig på Hugh Jackman og enda mer på Anne Hathaway. Høydepunktet er utvilsomt hennes forpinte «I Dreamed a Dream». Derimot synes jeg Russell Crowes Javert er håpløst lite engasjerende. (Jaha, var det SÅ ille for deg at Jean Valjean kanskje var en ok fyr? Sjå kor da bryr meg!), og jeg ga også jamnt blanke i de unge revolusjonære. Og dermed endte vi med en situasjon hvor nesten alt det emosjonelle kruttet var brukt opp i løpet av den første timen.

Men underholdende var det jo. Og jeg likte at sangnummerne var løst på den måten.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 23-01-13 kl 23:19.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 23:18   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så filmen må i kveld.

Nå er jeg litt geek, så jeg henger meg veldig opp i det filmtekniske ( ) og på den siden syns jeg, stort sett, det var en strålende film, spesielt fotografisk.

Jeg er enig med Toffskij i personkarakteristikken - det er Anne Hathaway som sitter igjen som den største for min del - den nakne sårbarheten og nøden hun framstilte. Jeg likte og Hugh Jackman, selv om han ikke er noen direkte stor sanger.

Jeg klarte meg uten å tute gjennom filmen, men må tilstå at tårene trilla lell, under sluttscena.

Gammel 24-01-13, 11:27   #83
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Anne Hathaway syntes jeg var det eneste som var bra med filmen. Jeg var glad i musikaler før, men ble sittende med en følelse av platthet og at det var upassende. Jeg kunne kose meg med Mamma Mia som er mer sånn show, sommer, sang og feelgood. Synes dette er en veldig spennende politisk/historisk periode og ble derfor sittende med en liten irritasjon siden jeg ikke følte de klarte å formidle det bra nok.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:21   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fremdeles ikke klart å se mer enn noen minutter av Mamma Mia...

Gammel 24-01-13, 15:44   #85
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes Hugh Jackman sang bra. Verre med Russel Crowe, spesielt på "One day more" der han nærmest ramser opp teksten. Den høres ikke bra ut på spotify, litt bedre på kino.

Gammel 25-01-13, 22:14   #86
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes filmen var nydelig jeg, betatt og grepet

Gammel 25-01-13, 22:51   #87
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte filmen veldig godt. Liker sånne storslagne filmer på høybudsjett! Russel Crowe føltes feilplassert, men Helena Bonham Carter og Sasha Baron Cohens roller passet perfekt.

Gammel 27-01-13, 20:31   #88
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så den sammen med Inagh, og er enig med henne. Og må legge til at jeg ikke kan fordra hun Amanda Seyfrid. Dumme pipestemme.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 19:42   #89
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Starten og slutten var nydelig, men den var langtekkelig midt i. "Bring him home" ga meg ingenting følelsesmessig, og da har jeg grått meg gjennom den tre ganger på teateret. Jeg likte filmen veldig, veldig godt, men den er best på teaterscenen. Definitivt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 20:09   #90
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syntes filmen var kjempefin.

Gammel 28-01-13, 20:13   #91
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg likte filmen veldig, veldig godt, men den er best på teaterscenen. Definitivt.

Jeg så den i London, men ble faktisk litt skuffet over lyden.

Gammel 28-01-13, 22:21   #92
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den, men ser svakhetene ved den. Men likevel rant tårene fra I dreamed a dream og omtrent helt ut. Enda så kjent historien er.

Jeg gripes ikke av Cosette og Marius, men liker Eponinekarakteren. Og Javert forstår jeg meg virkelig ikke på! Vie livet til å lete etter én mann og så ta livet sitt når han ikke klarer det? Nei.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 23:01   #93
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og Javert forstår jeg meg virkelig ikke på! Vie livet til å lete etter én mann og så ta livet sitt når han ikke klarer det? Nei.

Har du lest boken? Javért er nok lettere å forstå om man har lest den. Han forteller jo litt om bakgrunnen sin i filmen også; han ble født i fengsel, begge foreldrene var kriminelle. Han følte seg fordømt og som et utskudd, men fant sin måte å gjøre seg fortjent til posisjon i samfunnet, ved å tjene loven og håndheve den til punkt og prikke, og aldri la noen ha noe å sette fingeren på. Om bare alle hadde fulgt loven, så ville verden vært perfekt. For ham finnes det ikke noe mer provoserende enn Jean Valjean, som tilsynelatende ikke har respekt for loven i det hele tatt, og som antagelig representerer foreldrene for Javert og det livet de nesten dømte ham til.

Men så utfordrer Jean Valjean alt det som har vært sannhet for Javert. Å bli konfrontert med at det å bryte loven og ikke gjøre det som etter loven er rett, blir det rette (altså ved å la Valjean gå), og dermed mister han hele grunnlaget for sin eksistens. For en mann som har trodd at det er svart/hvitt, folk er enten gode eller onde, så blir det rystende å oppdage at det er en god mann i Valjean, og en lovbryter i ham selv.

Folk har begått selvmord av mindre.

Gammel 29-01-13, 18:10   #94
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har aldri les De elendige. Jeg har sett musicalen 3-4 ganger, men ikke lest Victor Hugo. Kanskje jeg burde det?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 15:56   #95
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Njah, ikke helt overbevist. Den ble til tider litt platt, jeg tok til tårer ved ett par anledninger, men den ble likevel litt langdryg til tider. Jeg hadde store forventninger til sangprestasjonene, men enkelte falt litt igjennom.

Jeg er stor fan av Anne Hathaway (Fantine) og hun var strålende i filmen. Russel Crowe (Javert), not so much, han er ikke en god sangstjerne. Hugh Jackman (Jean Valjean) syntes jeg presterte helt greit. Amanda Seyfried er ikke veldig god syntes jeg, men jeg likte godt hun som spilte lille Cosette. Han som spilte Grantaire var også fantastisk!
Marius stod heller ikke for de store sangprestasjonene. Jeg fikk frysninger under Fantine's "I dreamed a dream", men det var den eneste gangen under hele filmen.

Gammel 12-04-13, 10:21   #96
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

22 mai slippes denne på DVD.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:23   #97
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må vi vente helt til MAI? :skingrestemme:

Gammel 12-04-13, 11:28   #98
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

22 mai slippes denne på DVD.

Det er snart!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:41   #99
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Må vi vente helt til MAI? :skingrestemme:

Min første tanke også, men uansett; jeg gleder meg!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 15:08   #100
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhhh må noteres i kalenderen!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.