Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-13, 00:16   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg kom akkurat på at jeg har akvarium og at det kanskje for noen klassifiseres som dyr i bur. :kaster stein i glasshus:

Helt klart. Jeg har tre kar; 300, 60 og 20 liter. Pluss storesøsters på 20 liter. Det er 300 literen som er det viktigste karet og det jeg legger mest i, men her også så kan jeg ikke helt fri meg fra tanken på at de er innesperret i et miljø som er mye mindre enn de ville hatt naturlig.

Samtidig så ser jeg at det er fåtallet av fiskene som faktisk bruker hele karet, og da tenker jeg at de kanskje holder seg på avmålte områder naturlig også? Og så har de ingen fiender i et kar som er riktig sammensatt.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Akvarier kan også definitivt være for små og feil utstyrt på samme måten som bur.

Absolutt. Det er mye å sette seg inn i. Er ikke bare å kjøpe sand og noen planter, og så fylle på med fisk. Noen vil ha stenbunn, andre vil ha fin sand. Noen vil ha masse planter, andre få. Etc.

Og så er det noe med å ha gjemmesteder for de som krever det. Mye å sette seg inn i.

Opprinnelig lagt inn av Ka1, her.

Helt klart. Men innkjøp av ett par fisk i ferskvannsgruppen, er betydelig kavere enn ett reptil. Forskjellen til saltvannsfisk er ikke fult så stor. Men når man legger større penger i noe, så er det oftest fordi man har en interesse for det.

At dette er et argument for at fisk er mer greit enn reptiler, det er jeg sterkt i mot. Uansett dyreart, så snakker vi om levende liv. Men leker ikke med det.

Men ja...pris er nok en avgjørende rolle for at mange prøver og feiler med fisk, fremfor et reptil. (men skal man regne kilospris her, så tror jeg fisken er grådig mye dyrere enn mye annet... )

Ang prisforskjell på ferskvann og saltvann, så tror jeg faktisk ikke det er så avgjørende. Det er nok for mange, inkludert meg, jobben som er avgjørende. Det er mye mer krevende å ha et saltvannskar. Det krever mye mer kunnskap og vedlikehold, og det skremmer nok de som vil ha et enkelt kar som er mer til dekorasjon enn noe annet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.