Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er det med navneendring og pass?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-13, 22:10   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er det med navneendring og pass?

Hos meg skrev de bare navneendring på siste arket i passet. Foran stod det det samme det alltid hadde stått. De stempler og skriver navnebytte.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:13   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar!

Gammel 29-04-13, 22:36   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hos meg skrev de bare navneendring på siste arket i passet. Foran stod det det samme det alltid hadde stått. De stempler og skriver navnebytte.

Det kan du få problemer med i dag, særlig hvis du skal til USA.

Hvis navnet i passet matcher førerkort, bankkort etc. samt navn på billett, går det greit. Hvis derimot det nye navnet i utg.pkt kun mangler i pass, kan du få problemer. Jeg hadde ikke tatt sjansen og ville skaffet nytt pass asap.

Gammel 30-04-13, 11:50   #4
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg måtte ha nytt etter jeg giftet meg. Skulle sjekke inn på en automat, men fikk ikke gjort det fordi navnet på billetten og passet MÅ matche. Prøvde en manuell skranke, men neida, måtte få meg nødpass for turen, og det ble masse stress....og dyrt.
Like greit å ordne det med engang!

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 14:12   #5
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg venta til mitt pass gikk ut, det samme gjorde mannen. Men jeg endret heller ingen andre dokumenter og reiste i gammelt navn.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.