Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er det ok å leke slik med hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 21:09   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Jeg hadde ikke likt det jeg heller. Jeg kan leke litt sånn med en hund jeg kjenner godt (men uten kost eller andre ting altså), men jeg kan også tåle at han blir så ivrig at han prøver å hoppe opp eller dytte meg. Hadde aldri gjort det med en hund jeg ikke kjenner så godt og ikke barn.De leser heller ikke nødvendigvis endring i kroppsspråket på hunden.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 21:16   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg hadde ikke likt det jeg heller. Jeg kan leke litt sånn med en hund jeg kjenner godt (men uten kost eller andre ting altså), men jeg kan også tåle at han blir så ivrig at han prøver å hoppe opp eller dytte meg. Hadde aldri gjort det med en hund jeg ikke kjenner så godt og ikke barn.De leser heller ikke nødvendigvis endring i kroppsspråket på hunden.

Det samme tenker jeg. Jeg kunne leke både drakamplek (ikke jakte med lekekost mao) og løpe-etter-lek med mine hunder, og til og med "lekeslåssing" på gulvet. Det var jo bare stas, og litt markering fra min side, men da var jeg veldig obs på hvem som var sjef og ikke, hvordan kroppspråket vårt var, og hvordan hunden reagerte, og at det var meg som bestemte både når leken skulle skje og nøyaktig når den skulle avsluttes.
Og da var det omtrent selvsagt at halen gikk som et piska skinn og enhver person i den høyden hadde fått seg en på tygga så det smalt eller blitt bumpet inn i. Eller stuebord i akkurat den høyden, som stuebord gjerne er, blir rensket for glass og kopper på null komma svisj

Jeg hadde ikke latt andre barn leke sånn med hundene mine. Egne barn nok litt dralek og "sisten" under oppsyn og med mulighet til å komme seg unna (for både hund og barn ), men ikke løpe etter med koster - mine hunder hadde tatt halen mellom beina og blitt skremt av det.

Sist redigert av m^2 : 05-05-13 kl 21:21.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.