Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Slipe parkett før salg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 18:01   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Slipe parkett før salg?

Har et hus på 3 etg som skal selges om noen mnd, og alle gulv er fine med unntak av kjøkkenet. Der er parketten virkelig ikke fin å se på så jeg har en stor matte/teppe som ligger over. Det er åpent inn til stua og der er gulvet ok.
Hva gjør jeg? Kan jeg evnt flikke litt på sprekkene og evnt lakke over eller bør jeg slipe hele sulamitten? Eller la evnt kjøper avgjøre slik at vi evnt kan ta gulvet når vi flytter ut?
Eller gi skiten?
Er redd for at dette kan påvirke taksen noe selv om resten av huset er nokså nyshinet.
Litt kjedelig å sette igang med dette nå.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:09   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Jeg vet ikke om jeg hadde orket hvis det var ett eneste gulv. Spør megler, kanskje? Hvor mye vil det koste å fikse og hvor mye vil ett eneste gulv påvirke takst for et digert hus?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:15   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vet ikke om jeg hadde orket hvis det var ett eneste gulv. Spør megler, kanskje? Hvor mye vil det koste å fikse og hvor mye vil ett eneste gulv påvirke takst for et digert hus?

Ja det er kun det lille gulvet. Men må vi slipe så må vi også ta stuegulvet siden det er åpent imellom hvis ikke blir det litt rart.
Megler kommer i morgen så jeg er spent.
Hadde en annen megler i fjor og han mente vi ikke trengte å tenke på det. Liker ikke å gi fra meg noe som ikke er 100% på stell.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:23   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Spør megler. Det er en liten ting å fikse før man flytter inn, men en stor ting å fikse før man flytter ut. Så jeg ville vurdert det nøye siden jeg selv nok ikke hadde giddet egentlig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:23   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ja det er kun det lille gulvet. Men må vi slipe så må vi også ta stuegulvet siden det er åpent imellom hvis ikke blir det litt rart.
Megler kommer i morgen så jeg er spent.
Hadde en annen megler i fjor og han mente vi ikke trengte å tenke på det. Liker ikke å gi fra meg noe som ikke er 100% på stell.

De aller fleste vil jo gjerne pusse opp litt når de flytter inn, så jeg hadde nok latt det gå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:39   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Ville ikke gjort noe med det. Er jo bare å si til de som ser at det er mulig å slipe det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:46   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ville ikke gjort noe med det. Er jo bare å si til de som ser at det er mulig å slipe det.

Ja selv om jeg har lagt et teppe over så vil jeg selvsagt vise det frem.
Gulvet kan slipes iallefall et par ganger.
Skal aldri mere ha parkett på kjøkkenet

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:53   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Jeg ville ikke gjort noe med det. Vi solgte et hus med helt ok parkett, men kjøperene ville ha annet treslag og rev opp alt før de flyttet inn.
Man vet aldri hva de nye eierene vil ha.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 10:43   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slipe parkett før salg?

Takk for svar
Megler har nettopp vært her og mente at vi ikke trengte tenke på parketten. Var heller ikke nødvendig å gjøre noe ellers.
Jeg er helt skjelven med tanke på at vi skal selge huset vårt, men føler det er et riktig tidspunkt.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no