Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 12:28   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For en 20 åring er det enorm forskjell på forespeilet livslønn på uføretrygd vs full lønn i lavtlønnsyrke.

Ja, det har du rett i, men likevel kjenner jeg mange unge mennesker som "foretrekker" NAV foran arbeid, altså, og det bekymrer meg.( "Foretrekker" var en overforenkling, det skjønner du sikkert, det blir mer som "det beste av to onder." )
Jeg har noen tanker om hva som rører seg i hodet på ungdommen ut fra ting jeg ser og hører i hverdagen og jeg tror (synsesynsing på vei...) det handler om enorme avstander/misforhold mellom hvordan man drømmer om at livet skal bli, hvor mye arbeid som kreves for at det blir slik og et gigantisk mageplask når man innser at man som regel ikke får godt betalte jobber med 70 % fravær i vg, og et karaktersnitt på 2,9.
Jeg ser også (og dette er jo dokumentert) at gapet mellom elevene som "har alt" (da snakker jeg først og fremst om mental støtte hjemmefra) og de som ikke har noe, bare øker, uten at vi som skole har annet en begrensede muligheter for å klare å tette det, ofte klarer vi det ikke...
I tillegg blir jo de jobbene man i teorien kunne ha mulighet for å få med dårlige karakterer fra vg. besatt av innvandrere med en helt annen arbeidsmoral-og innsats en det en norsk tyveåring kan drømme om.
Uff, dette ble veldig deprimerende, ser jeg, og ganske rotete, men jeg tror jeg pepker på en del av problemstillingen når det gjelder unge uføre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.