|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Biltema er lagd for menn
Tja, det er da litt det samme, synes jeg. Hets er et sterkt ord, men det er klart at samer får også melding om at "morsomheter" som bare er morsomme om man er enig i fordommene, skal de ikke reagere på. Fordi de som kom med det synes det var morsomt selv.
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget er at det er lite hensiktmessig å komme med slike sammenligninger fordi de fleste her inne (antar jeg) er sterkt imot samehets. Slike kommentarer vil enten bidra til å polarisere debatten veldig (hvis brukerene her inne ikke hadde vært så reflekterte som jeg kjenner dem) eller bare skremme folk fra å legge fram meningene sine og debattere.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo fordi de fleste her inne er sterkt imot fordommer av samer at det er et godt eksempel. Andre steder i samfunnet er det ikke sånn og der får samer, homoseksuelle whatever beskjed om å tåle morsomheter. Bare spør hvilken som helst same eller homoseksuell person.
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Men nå polariserer du debatten. Ingen vil vel diskutere dette temaet om det blir slik at man enten har fordommer mot kvinner eller at man er feminist på rang og aldri kan la morsomheter gå på bekostning av kjønn. Det er jo nyansene i mellom der som er interessante. I hvert fall her inne hvor det er mange kloke hoder som kan belyse saken godt fra flere sider.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
It`s not the same. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
*ha* *ha* Nei, det er ikke slik. Det er helt ordinært at når folk spøker med noe som andre tar ille opp (og de andre blir sure, sinte, irriterte etc kall det hva du vil), da er det alltid de andre som er humørløse. BTDT. Slik er det med miljøverk, politikk, religion, operativsystemer(!!), hvilken landsdel du er i fra, hvilken kjønn du har, hvilken seksuell legning du har.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Er det det, altså? Ok. Jeg engasjerer meg i mange andre saker også, men kan hende jeg legger bedre merke til det i disse sakene, av en eller annen grunn. Eller at det er i disse sakene jeg er minst villig til å harmonismile. Da skal jeg ihvertfall slutte å ekstrairritere meg over det der som enda en kjønnsdiskusjonsgreie. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Det skulle stått miljøvern, men Fraud var nok innom tastaturet.
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om debatten som sprang ut av denne uskyldige (trodde jeg) tråden min, men jeg synes du leser meg litt vrangt om du leste "vi kvinner" ut fra innlegget mitt altså. Kanskje skulle jeg satt "i min familie" etter "det er menn som kjøper kvanta" (eller hva det nå var jeg skrev). Men jeg synes virkelig ikke det kan forstås sånn at jeg uttaler meg på vegne av alle kvinner.
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg synes for så vidt at om man vet at man bare skal ha en skrue, en mutter og en annen dings, så kan man gå et sted hvor de selger det enkeltvis. Dette mener jeg ut fra en miljøsynsvinkel, at man ikke trenger å kjøpe ting man ikke har behov for. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sant nok. Shame on me. Til mitt forsvar ante (aner) jeg virkelig ikke hvor jeg skulle dratt da. Forhåpentligvis herper jeg en skrue eller to til på den sykkelen, så da kan jeg prise meg for de overskytende skruene. Mutterne har jeg planer om å bruke 2-4 av på 17. mai. Perfekt vekt til gassballonger.
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg synes for så vidt ikke at du trenger å skamme deg, det var ikke det som var hensikten med innlegget mitt altså. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg tror Bauhaus selger skruer/spiker i løsvekt, og du kan ha med deg en 'godtepose' hjem med litt av hvert av det du måtte føle for den dagen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|