|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønn som gruppeKanskje debatten hadde vært avblåst om man begynte å si 'mange kvinner' eller 'mange menn' hver gang noe typisk skulle presenteres. For en del ting er jo nettopp typisk - selv om det ikke innbefatter alle. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kjønn som gruppe
Men samtidig så er jo mange av de flinkeste kokkene menn, så det må jo åpenbart være en ting som ikke kommer av rent biologiske forskjeller?
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja det må jo være en tillært forventning. Men jeg synes på akkurat det området at det er lite aksept for det. Overraskende lite. Selv i dag. Men det henger nok sammen med litt trender i tida også, der kvinnen ja skal være selvstendig og likeverdig - men også tildels oppfylle tradisjonelle huslige roller. Og der er de moderne kvinner ikke helt nådige mot hverandre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
I hovedinnlegget mitt kan du lese at jeg i aller høyeste grad tolker reaksjoner mot negative stereotypier på ennet vis enn at man mener det ikke er forskjell mellom kjønnnene. Jeg nevner både kvinnesakens historikk og at vi enda ikke er i mål og nødvendigheten ved å ikke akseptere negative kjønnsstereotypoer.
Først sier du at kjønn er en altfor stor grovinndeling til å si noe som helst om hvilken person en er, men lengre ned i innlegget ditt sier du at man evt på et senere tidspunkt vil kunne si noe om de reelle, biologiske forskjellene.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 15-05-13 kl 22:13. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Kjønn som gruppeFantastisk velskrevet blogginnlegg, Pøblis!
|
|
|
#6 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønn som gruppeI det siste der peker du på noe viktig: Man må få være seg selv uten at man skal settes i en negativ bås fordi man er kvinne, eller mann og liker gjøre noe som mange ser på som typisk kvinne, eller mann. Man gjør det man gjør fordi man som MENNESKE liker og trives med det, og det må være P.K. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønn som gruppeSlik at det er sagt, så er jeg ikke typisk noe som helst. Jeg er en skikkelig stripete strømpe. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes du legger veldig liten vilje i å forstå hva jeg skriver.
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Du skal se jeg har lest deg med vrangbriller og at jeg har godt av en brillepuss.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du opplever det slik? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Det kan godt være, altså. Jeg er helt åpen for at jeg feiltolker og jeg synes jo det er veldig fint om det er akkurat det jeg gjør.
|
|
|
#12 |
|
|
Jeg synes det er nettopp dette noen av oss, hvertfall jeg, prøver å si er fryktelig teit, og det er det som gjør meg rasende.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|