|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sender man barna i toget uansett? | |||
| Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. |
|
18 | 15,52% |
| Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) |
|
46 | 39,66% |
| Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land |
|
52 | 44,83% |
| Couldn't care less. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Kirkebesøk styrer de selv. Eldste deltar ikke, men nr. 2 deltar. Jeg finner det uproblematisk - ja faktisk veldig ok - å gi dem styringsrett på slike ting. De viktige ting som skole, lekser, rydding, bursdager, fotballkamper, og andre ting der deltakelse faktisk betyr noe, er obligatorisk. Mens andre deler av livet synes jeg det er helt greit at de har litt råderett over. Sist redigert av Dronningen : 16-05-13 kl 11:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
Så om ditt barn valgte å velge bort alt som går på en felles kulturarv, så er det ok, fordi du ikke synes deltakelse betyr noe? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Det er da vel ingen som sier at barna alltid får det som de vil, fordi de ikke deltar i 17.maitog? Sist redigert av Chablis : 16-05-13 kl 12:04. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
Jeg synes ikke deltakelse på alle områder betyr noe nei. Man skal vite hvorfor man feirer nasjonaldagen ja, og hva det betyr. Man skal vite hva kristendom går ut på, og hva som skiller den fra andre religioner. Men at man på død og liv må gjøre en del ting fordi det bare er sånn det er og 'alle andre gjør det', nei det er jeg ikke med på. Helt greit å styre på med tog og pølser og is. Helt greit å velge å gjøre noe annet. Som sagt så har vi styrt på med dette fra 2004 til 2011, i den tro at dette må vi gjøre, for det er jo barnas dag. Det var bare det at barna ikke syntes det var den store høydaren, og da fant vi ut at vi kunne prøve noe annet. Sist redigert av Dronningen : 16-05-13 kl 13:31. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, for har ikke den problemstillingen hjemme hos oss. Alle ungene synes det er stas å gå i tog, men hadde de hatt store protester så måtte de uansett vært med oss til byen og sett på toget (og ville være hjemme og sett tv eller data hadde de ikke fått lov til), og da tenker jeg de hadde kommet frem til at de allikevel ville gå når de så alle klassekameratene. 17. mai så er de vant med at vi står opp litt tidlig, koser oss med frokost, alle hæler blir plastret sånn for sikkerhets skyld, og på med finstasen før vi drar til byen for å se på toget, og etter at de ble skolebarn så har de gått i toget selv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|