Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 18:03   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Du mener vel mer mobbing?

Selvsagt. Takk.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:26   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns at Myrsnipa sette ord på noko viktig eg. Her inne er det språket vi kan skille kvarandre på, vi har ikkje hverken hårsveis, kropp eller klesstil å differensiere kvarandre på.

Dermed bruke en språket til å bekrefte eller forhåpentlig avkrefte nokre fordommar.

Og eg skal prøve skjerpe smilybruken. Spesielt denne

Gammel 06-10-06, 18:29   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Eg syns at Myrsnipa sette ord på noko viktig eg. Her inne er det språket vi kan skille kvarandre på, vi har ikkje hverken hårsveis, kropp eller klesstil å differensiere kvarandre på.

Og er det ikke godt å ha en arena hvor det faktisk ikke er utseende og klesstil og andre ytre faktorer som teller? Det er da mer enn nok av sånne arenaer ellers i samfunnet – de fleste, vil jeg påstå! Skilpadda pleier å skrive noe fint om dette, noe sånt som at på nettet kan man skjule at man er stygg, men ikke at man er dum, mens det er omvendt svært så mange steder. Vel, hurra for det!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:33   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tinetoff, jo for all del! Håper ingen trudde eg meinte noko anna

Men er jo litt ergelig at ingen ser kor fin rompa mi er i denne nye olabuksa

Gammel 06-10-06, 18:35   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må gjerne legge ut bilde! :flørt:

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:38   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere legger ut bilder av bukserumpene deres hele tida, jeg! Jeg har forresten kjøpt nye støvletter i dag. De er ganske fine.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:42   #7
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff

Jeg Jeg har forresten kjøpt nye støvletter i dag. De er ganske fine.

Inn på moteforumet med dere. Bilder må vi ha!!!!!

Gammel 06-10-06, 19:16   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Du må gjerne legge ut bilde! :flørt:

Tør ikkje flørte tilbake av frykt for represaliar frå Førstekona Myrsnipa

Gammel 06-10-06, 20:04   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkern, jeg gikk også glipp av den seriøse delen av tråden. Men rompa mi må jeg vel greie å få avbildet.

Gammel 08-10-06, 12:11   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tør ikkje flørte tilbake av frykt for represaliar frå Førstekona Myrsnipa

Flørting er lov. Alt annet er utroskap.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:08   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg vurderer folk langt mer på grunnlag av hvilke tanker de klarer å uttrykke enn akkurat språket. Det som gjør Skilpaddas innlegg så unike er jo ikke så mye at språket er korrekt, som at innholdet er så sylskarpt formulert, logikken hel og uangripelig og sarkasmen og humoren så helt på kornet.

Før, da Lille Rosin alltid skrev med små bokstaver etter punktum så likte jeg både henne og innleggenen hennes likevel, fordi det som STOD der var klokt og fint skrevet. Klok og fin, med en irriterende uvane.

Jeg har en del slurvefeil når jeg skriver, for eksempel blir "meg" ofte "med". Og noen faste feil i både gramatikk og ortografi. Jeg har for mange paranteser og hermetegn.

Jeg har aldri følt meg hverken mobbet eller sett ned på av den grunn. Av noen.

Innlegget som ble sitert over her (som jeg for øvrig syns bør redigeres bort igjen. Jeg syns ikke det er fint gjort å sitere et innlegg som så lett kan søkes opp igjen slik at man finner avsenderen) er uleselig først og fremst fordi det er dårlig FORMULERT og TENKT. Ikke fordi det er dårlig skrevet.

På et skriftlig forum vil de som klarer å formulere gode tanker på en god måte ha større gjennomslagskraft enn de som skriver innlegg som ikke henger sammen logisk, og som i tillegg er vanskelig tilgjengelige pga. dårlig språl og dialektbruk.

Det er da helt logisk, er det ikke det?

Gammel 07-10-06, 00:12   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående dialekt: Det ER ytterst vanskelig å lese dialekt, særlig til folk man ikke kjenner, fordi man ikke vet HVILKEN dialekt det er snakk om og dermed ikke kan høre den for seg i hodet sitt. Så selv om jeg forstår de fleste dialekter når jeg hører dem, bruker jeg 3-4 ganger så lang tid på å lese et innlegg på dialekt enn et som er på bokmål eller nynorsk. Og da skal innholdet være ualminnelig bra hvis jeg skal gidde.

Gammel 07-10-06, 00:22   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Som jeg skrev tidligere ser jeg på innholdet ikke dialekten, men kan ha problemer md noe dialekter ja. Det var aldri min sterkeste side på skolen (må innrømme at interessen ikke var helt stor heller da)

Men vil tro at de fleste i de flste andre sammenhenger veldger å skrive enten bokmål eller nynorsk? Eller er jeg helt på bærtur her?
Tenker da ikke bare på offentlige dokumenter selvsagt, men all skriving som ikke er til venner og familie.

Gammel 07-10-06, 17:23   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Apropos smileybruk. Stusser like mye hver gang jeg leser innlegg på NM hvor avsender ikke klarer å skille mellom og . F.eks. "Mannen min er utro".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 17:25   #15
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Apropos smileybruk. Stusser like mye hver gang jeg leser innlegg på NM hvor avsender ikke klarer å skille mellom og . F.eks. "Mannen min er utro".

Gammel 09-10-06, 17:24   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Før, da Lille Rosin alltid skrev med små bokstaver etter punktum så likte jeg både henne og innleggenen hennes likevel, fordi det som STOD der var klokt og fint skrevet. Klok og fin, med en irriterende uvane.

Takk Polyanna, det var hyggelig sagt. Du kan være glad for at du ikke sto på mailinglista mi for noen år siden - da skrev jeg ikke bare konsekvent små bokstaver - jeg skrev også på dialekt.

Jeg TROR det var fordi jeg mailet med folk som kjente meg. Så når jeg skrev dialekt, "hørte" de liksom meg. Trodde jeg. Da jeg begynte å skrive på forum, hadde jeg vett nok til å droppe dialekten, men småbokstavene var en uvane jeg dro med meg lenge. Det var på en måte en del av min skrivestil, og jeg hadde en ide om at folk kjente meg bedre enn de gjorde. Noe sånt.

Det jeg prøver på å formulere på en ikke helt velformulert måte, er at ikke alle kjenner meg. Ikke alle vet jeg egentlig kan korrekt tegnsetting. Dere vet ikke hva jeg egentlig mener, innerst inne. Så jeg må prøve å forklare det, så godt jeg kan.

Det gjøres vet godt språk, lesbar font, uten bruk av smileys på ville veier. Alt dette tar vekk fokus når jeg skal si noe jeg vil andre skal mene noe om.

Når det gjelder tull og tøys og fjas, er det noe annet. Men da tuller man som regel med noen man "kjenner".

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:01   #17
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg er veldig lik min avatar.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:02   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg er veldig lik min avatar.

Ung, pen og alltid klar for en blowjob?

Gammel 09-10-06, 19:21   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ung, pen og alltid klar for en blowjob?

Gammel 09-10-06, 22:27   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg vil bare slenge meg på bølgen her og ta avstand fra å bruke skjellsord mot andre brukere. Både når Skremmern gjør det først og når Elin gjør det for å la henne smake egen medisin.

Det er langt over grensen for hvilken tone jeg vil ha her inne, og hvis det er sånn at det er oss brukerne som til enhver tid skal sette standarden for hva vi syns er akseptabelt så vil jeg si fra høyt og tydelig at jeg vil at standarden skal være høyere enn som så.

Det er heller ikke videre sympatisk å være sur og grinete og tverr mot alle andre, og så frese som en hoggorm dersom noen gud forby skulle være like skarp tilbake.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.