|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Tenk at man kan misbruke et barn, ødelegge et liv, og nesten ikke få straff
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Jepp. Det er ganske brutalt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Rune Øygard har tidligere uttalt at han vil anke helt til Menneskerettsdomstolen i Strasbourg om han blir dømt.
Yeah, right. Dette er jo akkurat tilfellet Rune Slurp Øygard. |
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Kan jeg, på vegne av jenta og andre overgrepsofre, gjerne få lov til å påpeke at livet slett ikke trenger å være ødelagt. Det er nokså trist når andre mener en ødelagt, for det virker så uopprettelig...
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Veldig viktig poeng.
|
|
|
#6 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Nei, det mer ment som potensielt ødelegge et liv. For det kan man faktisk og så slipper man straff.
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er klar over hvordan lovverket er, jeg snakker om hvordan jeg synes det burde være.
Det er helt riktig, og jeg mener begge to burde være straffbare etter samme paragraf, nettopp for å unngå situasjoner som dette. Jeg er helt enig i at det er verre å ha seksuell omgang med en 7-åring og å ha det med en 15-åring, men jeg er ikke enig i at det er verre å ha seksuell omgang med ei som er 13 år og 360 dager enn ei som er 14 år og 2 dager.
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Terje Søviknes er fortsatt ordfører. http://www.ba.no/nyheter/politikk/article308902.ece
|
|
#9 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Ja dette er ille, men Øygard,s misbruk varte jo over lang tid og år. Hennes foreldre trodde de jo kunne stole på han og overlot jenta til han i god tro. |
|
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Det ville ikke forundre meg om han kom tilbake til lokalpolitikken. Jeg tror det egentlig ikke, men blir ikke så veldig overrasket om overdkriftene om to- tre år lyder:
|
|
#11 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Øygards forsvarerteam bekrefter også overfor Dagbladet at det kan bli aktuelt å rette et erstatningskrav for urettmessig straffeforfølgelse.
|
|
#12 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Nå er det bare å vente på boka. |
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
...men da tar du utgangspunkt i en ideell verden der legdommere er inneforstått med at yngre barn bør gi strengere straff enn eldre barn (hvis saken ellers er lik). Og slik er det jo ikke. Undersøkelser viser at legdommere i snitt gir mildere straff enn fagdommere.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|