Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Har du/ kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?
Ja- hentesushi 25 12,63%
Ja- hjemmelaget sushi 9 4,55%
Nei 163 82,32%
Dustepoll 1 0,51%
Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-13, 08:54   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?

Haha ja, når jeg tenker etter så er det vel helst risen jeg synes er litt styrete. Ikke kokingen, men bløtleggingen to ganger (i hvert fall på den jeg bruker), ventingen på at den skal avkjøles nok, og klisset med å legge den utover norien. Så lefsegreiene er enklere og raskere. Men jeg lager ofte sushi, det er jo så digg. Har aldri hatt skikkelig craving på en bestemt matvare før jeg begynte å elske sushi.

Gammel 25-05-13, 09:02   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare jeg som er glad i sushi her i huset, så det spiser jeg mest om lunsj med jevne mellomrom.

Gammel 25-05-13, 09:05   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, men jeg HAR drukket Prosecco (som jo også er en populær aktivitet å ta bilde av eller gi beskjed om på Facebook...)

Gammel 25-05-13, 09:05   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare skyller risen godt og bløtlegger den i 30 minutter. Mens den står i vann kutter jeg og gjør klar det andre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 09:13   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til bra sushiris? Jeg har pleid å bruke Blue Dragon sin, er sånn passe fornøyd. Jeg prøvde en fra importbutikk en gang, men den ble ikke noe god, og grøtris (som noen mener er en fin erstatning for sushiris) er det verste jeg har brukt, pføy!
Jeg klarer aldri å få risen helt som på take away-sjappene. Den blir god altså, men det mangler liksom noe.

Gammel 25-05-13, 09:55   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Tips til bra sushiris? Jeg har pleid å bruke Blue Dragon sin, er sånn passe fornøyd. Jeg prøvde en fra importbutikk en gang, men den ble ikke noe god, og grøtris (som noen mener er en fin erstatning for sushiris) er det verste jeg har brukt, pføy!
Jeg klarer aldri å få risen helt som på take away-sjappene. Den blir god altså, men det mangler liksom noe.

Bruker du sushi-su? Altså krydret riseddik? Mange steder lager sin egen blanding. Risen jeg har nå heter Premium Grade Nishiki. Jeg har kjøpt den på Japantorget som nå er nedlagt ( ), men Neo Tokyo har tatt over endel av varene. http://www.neo-tokyo.no/Nettbutikk/P...1/Default.aspx

De har en litt annen type, men samme merke. Nederst på siden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:17   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Bruker du sushi-su? Altså krydret riseddik? Mange steder lager sin egen blanding. Risen jeg har nå heter Premium Grade Nishiki. Jeg har kjøpt den på Japantorget som nå er nedlagt ( ), men Neo Tokyo har tatt over endel av varene. http://www.neo-tokyo.no/Nettbutikk/P...1/Default.aspx

De har en litt annen type, men samme merke. Nederst på siden.

Jeg har bare brukt vanlig riseddik på flaske, feks. Blue Dragon sin. Jeg bruker som regel litt mer enn oppgitt, for jeg elsker eddik (jeg er av typen som ringler eddik over pommes frites og lignende).
Tusen takk for tips!

Gammel 25-05-13, 09:28   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - sushi står dessverre på lista over ting jeg gjerne skulle ha likt, for det ser så delikat og godt ut, men så klarer jeg det bare ikke.

Og når jeg nå har lest hele tråden, har jeg også plutselig fått forklaringa på hvorfor det rett og slett ikke går for meg å bli glad i sushi - jeg takler virkelig ikke eddik i noen form eller farge.

Gammel 25-05-13, 11:02   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Overhodet ikke! Spiser ikke sushi!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:05   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men spiste torsdag.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:14   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri spist, kommer aldri til å spise heller selv om jeg gjerne skulle gjort det. Det både ser og høres veldig godt ut.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 11:18   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Aldri spist, kommer aldri til å spise heller selv om jeg gjerne skulle gjort det. Det både ser og høres veldig godt ut.

Er det ikke bare å smake det da?

Gammel 25-05-13, 12:06   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Er det ikke bare å smake det da?

Nei, jeg har dessverre alvorlig allergi mot fisk og skalldyr.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:12   #14
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Men da kan du prøve vegan/vegetarsushi. Det er kjempegodt!

Gammel 25-05-13, 12:14   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj, beklager, det visste jeg ikke. Men sushi er jo så mye mer enn fisk, som sagt. Opprinnelig var den vel også vegetarisk. Veggisushi er himmelsk. De fleste sushisjapper har det. Jeg kjører ekstra langt for å få med tofu i, mens min mann synes det er like godt med bare agurk og avokado.

Gammel 25-05-13, 11:44   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hadde på onsdag.

Gammel 25-05-13, 11:47   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veeeldig glad i sushi.
Men ikke alt er bra. Noen steder er det for store fiskebiter og for mye ris, da blir det kvalmt. :nemlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:22   #18
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Nope. Liker ikke sushi (liker ris, og spesielt de "klissete" typene, men nå skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke liker sushirisen - pga eddiken ), eller maki (for mye ris, og det hjelper ikke om de har den tangen heller) og i alle fall ikke sashimi (har aldri likt rå fisk, eller røkelaks, eller gravlaks, eller noe annet som har den konsistensen).

Dim sum derimot...

Gammel 25-05-13, 15:05   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Nope. Liker ikke sushi (liker ris, og spesielt de "klissete" typene, men nå skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke liker sushirisen - pga eddiken ), eller maki (for mye ris, og det hjelper ikke om de har den tangen heller) og i alle fall ikke sashimi (har aldri likt rå fisk, eller røkelaks, eller gravlaks, eller noe annet som har den konsistensen).

Dim sum derimot...

Da kan du lage kimbap, det er sushiris som man blander sesamolje og havsalt istedet for eddik. Og så kan man rulle sammen med omelettstriper, skinke, asparges, koreansk reddik etc.

Gammel 25-05-13, 12:30   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte dustepoll av den enkle grunn at jeg har kjempelyst på sushi, men mannen insisterer på pizzabakeren.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.