Sv: Kommunalt badeland, Lambda, bemanningsnorm og opprusting av Tøyen-området
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Teknisk museum ligger jo grassat usentralt til, da! (Merk: jeg er ikke en av dem som har ment at Tøyen er usentralt!)
Fem minutter med tog fra Oslo sentrum og endeholdeplass for to trikker og to busser.
Og jeg syns Tøyen trenger desperat noe for de som bor der, mer enn noe som er mer rettet mot turister. Jeg syns tiltakene på listen er mye mer rettet mot de faktiske behovene til en bydel i krise.
du leste tydeligvis ikke det jeg spurte om: hvorfor er de tingene gjensidig utelukkende?
Og jeg syns det et helt ok at SV har brukt Lambda som brekkstang for å få det til.
Men de ble jo lurt! Det var i følge artikkelen jeg la inn allerede flertall for både badeland og annen opprustning (med litt forbehold om at jeg har lest sakene om dette litt fort i dag). Det er da ikke SV som har brukt Lambda som brekkstang. Det er høyre som har brukt tøyenoppgradering som lokkemat. En oppgradering de strengt tatt burde tatt ansvar for for lenge siden, uten å få lov til å kjøpe seg et svinedyrt statussymbol i bytte.
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Sånn turistpolitisk er det faktisk en fordel at det finnes noen severdigheter man kan kjøre til uten å bli vettskremt. 
Jeg ser du knegger, men sånne argumenter gjør meg dritsur. Det er ikke farlig for turister å ta t-banen tre minutter østover. Og en utbedring av munchmuseet på Tøyen hadde heller ikke trengt å stå i veien for en generell oppgradering av strøket.