Sv: All inclusive - ja eller nei?
Jeg foretrekker å reise på egenhånd og ordne alt selv, men selv når jeg pakker reisen selv er jeg jo like mye turist. Jeg innser at folk har ulike preferanser og behov (akkurat som politikk, interesser osv), og at alle i bunn og grunn er alle ute etter det samme. En deilig ferie for seg og sine.
Jeg ser helt klart ulempene med AI, men utfra formål med denne ene uken av turen tror jeg at vi prøver det denne gangen særlig siden hotellet ligger litt avsides til. Alternaivet til A-I denne uken ville selv-catering. Jeg skal innrømme at jeg har litt fordommer - om kø, kjedelig mat, opptatte solsenger , foreldre som drikker øl ved bassenget, være stuck på et resort osv... Men jeg tror vi får en flott uke på barnas premisser med barneklubb, show for barna, forhåpentligvis skandinavisktalende lekekamerater.
Takk til Katta som har overbevist meg om at vi skal prøve AI - luksus for barna og slippe å gå veldig langt til hvert eneste måltid. Og takk til alle andre argumenter for og mot. Jeg er enig i at AI er med på å utarme lokalsamfunnet, at det hemmer diversitet og at kosen er å finne en vedig lokal restaurant med fantastisk mat.
|