Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært i te-selskap hos en muslim? ("Teatime")

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-13, 14:23   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vært i te-selskap hos en muslim? ("Teatime")

Ikke deltatt i dette prosjektet, men omgås jo forsåvidt flere muslimer både privat og på jobb. Jeg tror slike prosjekter nok tiltrekker seg de mer liberale, både blant muslimene og ikke-muslimene som skal på besøk. Men det betyr jo ikke at man ikke kan lære noe.

Jeg har ellers flere kjente som har vært med i sånne "menneskebibliotek"-opplegg i egenskap av å være homofile eller transkjønnede. De beskriver det som ganske absurde opplevelser, men stort sett på den morsomme siden.

Gammel 04-06-13, 14:40   #2
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Har du vært i te-selskap hos en muslim? ("Teatime")

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg tror slike prosjekter nok tiltrekker seg de mer liberale, både blant muslimene og ikke-muslimene som skal på besøk. Men det betyr jo ikke at man ikke kan lære noe.

Ikke sant? Jeg er optimistisk, da, og tenker at dette kan smitte litt fra de mer liberale på begge sider, til de som har mer motstand mot det i sine respektive omgangskretser. De fleste av oss kjenner jo noen med ganske annerledes holdninger enn det vi selv har. Over tid så vil holdninger kunne endres. Museskritt er også skritt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.