Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-13, 01:45   #1
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!

Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

Gammel 08-06-13, 03:09   #2
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!

Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

Du beskriver biblioteket så fint at jeg vil også ha!!
biblioteket ville jeg ha hatt det nederst til høyre.
Kjøkken øverst til venstre med spisestue til høyre.
stue ned til venste.
Stue/spisestue/stue med store åpninger.

Lett sagt. Enig med FruLarsen rett og slett.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.