Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-13, 00:40   #621
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

bringebærmakronene på side 61 er min absolutte favoritt i denne tråden. Mange andre perler også, men den tok kaka.

Tråden min er på side 31 nå...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 00:44   #622
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Tråden min er på side 31 nå...

Jeg mente innlegg nummer 61

Gammel 12-06-13, 00:47   #623
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg mente innlegg nummer 61

Aha. Eg søkte på bringebærmakroner og lo høgt og lenge!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 09:56   #624
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bringebærmassakre liker jeg også aller best!
Ellers så burde egentlig dåpskaka til Lille Leos størstejente legges her i tillegg - den er dog ikke laget av Lille Leo, men den får meg til å fnise hver eneste gang jeg tenker på den. (det begynner å bli noen år siden dåp, for å si det sånn)

Gammel 16-06-13, 16:48   #625
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Flatbrød?

Størsta lurte på om du hadde glemt å ha gjær i.

Bringebærmassakren er min favoritt også.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 17:23   #626
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Størsta lurte på om du hadde glemt å ha gjær i.

Bringebærmassakren er min favoritt også.

Ikke glemt.. Bare hadde for kaldt vann til gjæra. Nybegynnerfeil.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 09:07   #627
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg et slags bidrag. Skulle lage eltefrie rundstykker, men må nok ha slumsa med blandingsforholdene. Det var umulig å få til rundstykker av denne suppen. I bestefall blir det et enormt polarbrød (på størrelse med en Grandis) men jeg tok opp et brød fra fryseren for sikkerhets skyld. Et kjøpebrød.

Gammel 11-07-13, 23:05   #628
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette var jo jammen en utrolig morsom tråd... Har ledd godt
Den halshugde grisen var morsom, hehe

Gammel 12-07-13, 01:29   #629
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

for en tråd!

Hvorfor tok jeg ikke bilde av pop cakes jeg skulle lage til Lillebror sin bursdag i mai???

Gammel 15-07-13, 15:39   #630
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

bringebærmassakre liker jeg også aller best!
Ellers så burde egentlig dåpskaka til Lille Leos størstejente legges her i tillegg - den er dog ikke laget av Lille Leo, men den får meg til å fnise hver eneste gang jeg tenker på den. (det begynner å bli noen år siden dåp, for å si det sånn)

Jeg tror kaken ligger her ett eller annet sted. Den er virkelig helt forjævlig stygg!

Gammel 02-08-13, 00:59   #631
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har alltid trodd jeg skulle unnslippe denne tråden, fram til i kveld. emin gjør ting hun ikke kan, for første gang. I dag: lavkarbomuffins.

Jeg skred til verket bevæpnet med sjokolademuffinsmiks fra EasyLiving-serien til Proteinfabrikken. So far så good, røre i former, snål konsistens dog, så ut som mousse. Som jeg postet på facebook: "Det ser ut som noe som har vært i folk før"... De fløt ikke ut slik jeg er vant med, så toppen ble jo litt.....gøy. Brett 2 ble jevnet på toppen før steking, for å si det sånn. "Vi fikser det med glasuren", tenkte jeg eplekjekt. Også den fra EasyLiving-serien.

Glasurkatastrofen...miks, smør, fløte og kaffe. De skulle se sånn ut.

Så de sånn ut til slutt?
Kort fortalt: Glasurpulver, smør i biter, fløte og kaffe i mikser, som det stod i beskrivelsen. Smør vil ikke smøres bra nok ut, så vi kjører på full guffe en stund. Failure. For som sagt: Det er fløte i f***skapet. Hva skjer med fløte som piskes for hardt og lenge? Jo, den blir fin og kornete og blir til smør. Ingen skal komme og si at det ikke ble smørkrem på muffinsene. Glasuren smakte godt da, så jeg smurte den på takrasmuffinsene, og sånn ble de seende ut.

De skal ha for at de faktisk smakte veldig godt, og jeg er ikke redd for å prøve igjen. Bare piske resten sammen, og SÅ ha i fløten.

Gammel 02-08-13, 01:06   #632
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 01:18   #633
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Gammel 02-08-13, 01:46   #634
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 02:17   #635
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg tror kaken ligger her ett eller annet sted. Den er virkelig helt forjævlig stygg!

Jeg fant den. Uff, nesten litt stygt å le, når jeg regner med at dere mest trolig hadde mest lyst til å gråte.

Gammel 02-08-13, 08:20   #636
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nailed it, emin.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 11:33   #637
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Emin: Ja, sånn hadde nok mine også sett ut! Godt de i alle fall smakte godt.

Gammel 03-08-13, 00:16   #638
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 03-08-13, 09:18   #639
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Emin - Du får trøste deg med at min erfaring med lavkarbokaker er at det som ser bra ut, slett ikke smaker bra. Og smaken er tross alt viktigst.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 22:49   #640
emin

emin sin avatar

Standard

Verste var at jeg jo egentlig skulle ha de med på jobb i anledning bursdagen min på fredag, hadde jo lovet kollegaene mine bursdagskake, men det var jo fint lite aktuelt. Så det ble Cafe-bakeriet-cookies fra Rema istedet.

Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.